۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷
۴۶ واحدصنفی کهگیلویه و بویراحمد پلمب شدند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۴۶ واحدصنفی کهگیلویه و بویراحمد پلمب شدند

یاسوج - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹۰ واحد صنفی استان بدون هماهنگی اقدام به بازگشایی صنوف خود کرده اند که از این تعداد ۴۶ واحد پلمب و بقیه نیز اعمال قانون خواهند شد.

سالار حسین پور در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: در راستای مقابله با بیماری کرونا، اصنافی که منجر به ازدحام مردم در یک مکان می شوند، فعلا تا اطلاع ثانوی بازگشایی نخواهند شد.

وی در پاسخ به این سوال که چه اصنافی مجاز به فعالیت هستند، اظهار داشت: طبق تصمیمات ستاد ملی کرونا برخی از صنوف و مشاغل همچنان تعطیل هستند و برخی اصناف نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند.

حسین پور تاکید کرد: همه مکانهای شلوغ که منجر به ازدحام جمعیت می شوند همچون باغهای تفریحی و گردشگری، همه مجتمع‌های تجاری، سالنهای زیبایی، رستورانها، اغذیه فروشی‌ها، فست فودها، پاساژها، آرایشگاه‌ها، روز بازارها، نمایشگاه‌ها تالارهای عروسی، آموزشگاه‌های رانندگی، نمایشگاه‌ها، قهوه‌خانه‌ها، کافه ها، قلیان‌سراها و اصنافی که ازدحام جمعیت را در بازگشایی به دنبال دارند، همچنان تعطیل هستند.

وی افزود: اصنافی نیز که مجاز به فعالیت هستند باید در سامانه سازمان بهداشت کد بهداشتی دریافت کرده و پروتکل‌های بهداشتی را نیز رعایت کنند.

حسین پور اظهار داشت: طرح فاصله گذاری هوشمند از ۲۳ فروردین در استان آغاز شده و در این طرح همه اصناف باید در سامانه وزرات بهداشت و درمان نام نویسی و کد بهداشتی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ از جمله صنوف پر خطری هستند که باید تا اطلاع ثانوی تعطیل باشند، گفت: اصناف بدون کد بهداشتی اجازه فعالیت ندارند و چنانچه صنفی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند، در اسرع وقت پلمب می شود.

حسین پور همچنین از مردم خواست که در صورت رعایت نکردن بهداشت در یک صنف، اطلاع رسانی کنند.

کد خبر: ۱۴٬۰۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha