۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
افتتاح کارخانه نوآوری و صنایع خلاق و شهرک استارتاپی کشاورزی و امنیت غذایی در البرز
با حضور معاون رئیس جمهور انجام شد

افتتاح کارخانه نوآوری و صنایع خلاق و شهرک استارتاپی کشاورزی و امنیت غذایی در البرز

کرج- کارخانه نوآوری و صنایع خلاق استان البرز و همچنین شهرک استارتاپی کشاورزی و امنیت غذایی و صنایع وابسته و کارخانه نوآوری سورین در شهرستان فردیس با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار بازار، روز شنبه کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز با حضور سورنا ستاری افتتاح و آغاز به کار کرد. علاوه بر این پروژه «شهرک استارتاپی کشاورزی و امنیت غذایی و صنایع وابسته و کارخانه نو آوری سورین» نیز افتتاح شد.

کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز با هدف بسترسازی برای کارآفرینی، اشتغال، ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت و خروج از تک محوری، حمایت از طرح های محققان و کمک به شرکت های دانش بنیان توسعه تولید از اهداف این کارخانه است.

این کارخانه که با همکاری معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، پارک علم وفناوری البرز و شهرداری کرج راه اندازی شد، در مرحله اول با استقرار ۲۵۰ مجموعه فناور، خلاق و دانش بنیان برای یک هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

در البرز مراکز تحقیقاتی زیادی با بودجه دولت فعالیت دارند
سورنا ستاری روز شنبه در حاشیه افتتاح کارخانه نوآوری البرز با بیان اینکه در البرز مراکز تحقیقات کشاورزی زیادی داریم که با بودجه دولت فعالیت دارند، گفت: در حوزه پژوهش در این زمینه کم سرمایه گذاری نشده است.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت های لازم در این حوزه وجود دارد، اضافه کرد: اما کشاورزی پیشرفته نیست و با این وضعیت نمی توان غذای مورد نیاز مردم را تامین کرد و ضرورت دارد با استفاده از فناوری آب، خاک و محیط زیست، غذای مردم کشور را مدیریت و تامین کرد.

ستاری با تاکید بر اینکه توسعه کارخانه های نوآوری و همچنین فعالیت بیشتر بخش خصوصی در کارخانه ها در تمام استان ها ضرورت دارد، اظهار کرد: استان البرز ظرفیت بالایی در زمینه توسعه فناوری ها دارد و امیدواریم شاهر رویدادهای خوبی در این حوزه باشیم.

سرمایه گذاری بخش خصوصی باعث تبدیل ایده ها به ثروت می شود
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور همچنین در آیین افتتاح شهرک استارتاپی کشاورزی و امنیت غذایی و صنایع وابسته و کارخانه نو آوری سورین که روز شنبه در شهرستان فردیس برگزار شد، با تاکید بر تامین و حمایت از طرح های مربوط به تهیه غذا بدون آسیب به محیط زیست و آب و خاک در داخل کشور ، گفت: در این زمینه برنامه جامعی در ۱۳ بند توسط معاون اول رئیس جمهور به وزارت کشاورزی ابلاغ شده که هر کدام پژوه های مفصلی دارد و امیدوارم موارد این چنینی مانند توسعه کارخانه نوآوری در حوزه های کشاورزی بتواند اتفاق های خوبی را رقم بزند.

ستاری با بیان اینکه بخش خصوصی در زمینه پژوهش فناوری می تواند سرمایه گذاری و در این زمینه نقش آفرینی کند، اضافه کرد: بخش کشاورزی یکی از بخش هایی است که کمترین شرکت های دانش بنیان دارد، در نتیجه فناوری جدید در حوزه کشاورزی نداریم و به دنبال کشت های طبقاتی در کشاورزی نرفته ایم.

وی با اشاره به اینکه در این راستا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بحث امنیت غذای برنامه جامعی را در دستور کار دارد، تاکید کرد: حوزه بیوتیک های کشاورزی، کیفیت محصولات، حوزه دارو و واکسن و کشت های متراکم در کشور نیازمند توجه و پیگیری است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار کرد: در حوزه کشاورزی که بخش پرسودی است، باید فرهنگ جدیدی در حوزه کشاورزی کشور حاکم و از حالت سنتی خارج شود. چرا که بخش سنتی بعد از مدتی متوجه می شود برای رشد و توسعه باید سرمایه گذاری کند، فعالیت استارتاپی در سال ۲۰۰ یا ۳۰۰ درصد رشد پیدامی کند.

وی با بیان اینکه با افزایش فناوری و استفاده از ظرفیت نیروهای خلاق حوزه های مربوط به آبزیان را هم می توان توسعه و سودآوری بالا داشت، افزود: استفاده از فناوری و سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه باعث می شود تا ایده ها تبدیل به ثروت شود.

کد خبر: ۱۴۰٬۳۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha