۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵
ضرورت توسعه فعالیت‌های فناورانه
نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد

ضرورت توسعه فعالیت‌های فناورانه

دهنوی، نماینده مجلس گفت: فعالت‌های حوزه فناورانه در حوزه‌های مختلف علمی باید توسعه یابد.

به گزارش بازار، سید محسن دهنوی نماینده مجلس طی سخنرانی در نشست هم اندیشی شرکت‌های دانش‌بنیان که در سالن همایش‌های صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، گفت: هم اکنون در حوزه شرکت‌های دانش بنیان و فعالیت‌های فناورانه به مرحله بلوغ رسیده ایم، اما هنوز کامل نشده است.

وی افزود: اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه تامین منابع مالی هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده است و باید به این موضوع توجه ویژه شود.

محمد علی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در ادامه افزود: برای والدین خیلی سخت است که فرزند آن‌ها مدرک تحصیلی داشته باشد، ولی شاغل نباشد بنابراین ایجاد اشتغال برای جوان که جویای کار هستند یکی از دغدغه‌هایی است که باید برطرف شود.

وی گفت: برای اشتغال جوانان نیازمند یک جهاد کارآفرینی هستیم و صندوق نوآوری و شکوفایی یکی از همین فعالیت‌ها در حوزه جهاد کارآفرینی محسوب می‌شود.

زلفی گل در ادامه گفت: باید تمام امکانات کشور بسیج شوند برای ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان دانشگاهی تا ایده‌های این دانشجویان به محصول تبدیل شود.

وی در ادامه به فعالیت وزارت علوم در این حوزه اشاره کرد و گفت: بهترین سرمایه گذاری برای فرزندان این کشور سرمایه‌گذاری در حوزه علم و فناوری است و این وظیفه شرعی، ملی و دینی است که ما بتوانیم در این حوزه فعالیت کنیم بنابراین ما از ایده‌های جوانان برای تبدیل ایده‌ها به محصول حمایت می‌کنیم.

زلفی گل به زایش و رویش در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: در این حوزه هنوز به حد مطلوب نرسیده ایم چنانچه هم اکنون در برخی از حوزه‌های علمی رتبه ما ثابت مانده است و باید این رتبه افزایش یابد.

کد خبر: ۱۴۰٬۳۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha