۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹
سهم نامشخص دارو از یارانه ارز ترجیحی
نماینده مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

سهم نامشخص دارو از یارانه ارز ترجیحی

کوچکی نژاد، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: باوجود تخصیص منابع ترجیحی ارز دارو به بیمه سلامت، هنوز دولت روش بازپرداخت این منابع را به مجلس ارائه نداده است.

به گزارش بازار، جبار کوچکی نژاد نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: به پیشنهاد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ارز ۴۲۰۰ تومانی از سبد اقتصادی ایران به دولت واگذار شد تا از طریق بیمه سلامت و کارت الکترونیکی بتواند منابع آن را در بخش درمان مورد استفاده قرار دهد.
کوچکی نژاد افزود: این نگرانی وجود دارد که همه بخشهای این مصوبه اجرا نشود بنابراین مجلس باید به چگونگی کنترل قیمت داروها از طریق بیمه سلامت حساسیت داشته باشد.

جبارکوچکی نژاد گفت: منابع ارز ۴۲۰۰ تومانی بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است که در جدول ۱۴ بودجه ۱۴۰۴ مشخص شده است، باید دید آیا این منابع می تواند کالاها و خدمات درمان را پوشش دهد؟ اینکه دولت چگونه این منابع را هدایت خواهد کرد جای ابهام است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: با ساماندهی ارز ۴۲۰۰ تومانی قطعا با جهش قیمتی در حوزه ارزاق عمومی، دارو، لوازم پزشکی و ... مواجه خواهیم شد از اینرو می بایست بسته حمایتی در جهت رفع نگرانی های مردم درنظر گرفته شود.

کوچکی نژاد ضمن اظهار رضایت از رشد منابع بیمه سلامت، گفت: امیدواریم بیمه پایه کشور بتواند با توزیع عادلانه یارانه بسیاری از اقلام بخش درمان را تحت پوشش قرار دهد.

کد خبر: ۱۴۰٬۳۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha