۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۴
ناکارآمدی برخی مدیران، علت نا تمام ماندن نیمی از پروژه های عمرانی
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

ناکارآمدی برخی مدیران، علت نا تمام ماندن نیمی از پروژه های عمرانی

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه نیمی از این پروژه‌ها به دلیل ضعف مدیریتی نیمه تمام رها شده اند گفت: دولت در اجرای پروژه ها باید علاوه بر تامین منابع مالی به فکر، انتخاب مدیران قوی و کارآمد باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اقبال شاکری با اشاره به لزوم اتخاذ تدابیری برای تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام گفت: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ مقرر شد، کمیته تخصیص بودجه تشکیل شده و هر ماه گزارشی از میزان تخصیص منابع مالی به پروژهای عمرانی را به مجلس ارائه کند، نمایندگان مجلس طبق گزارش‌های تهیه شده این کمیته از میزان تخصیص اعتبارات به پروژه های اطلاع خواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: گزارش سازمان برنامه و بودجه از اجرای پروژه های عمرانی نشان می‌دهد که ۷۵ درصد پروژه‌ها از زمان مقرر اجرای خودشان می‌گذرند و نیمه تمام می‌مانند، به عنوان مثال تاریخ اتمام پروژه ای را در ابتدا آغاز کار سه ساله تعیین می‌کنند اما به دلایل مختلف به تاخیر افتاده و پس از ۱۰ سال نیمه تمام مانده است. نیمی از این پروژه‌ها به دلیل ضعف مدیریتی به این وضعیت رسیده اند و نیمی از آنها به دلیل مشکلات مالی و اعتبارات نیمه تمام مانده اند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی وجود مدیریت کارآمد در اجرای پرژه های عمرانی را چاره ساز دانست، اظهار کرد: در صورت نبود مدیر توانمند هر پروژه ای هم که تصویب شود نیمه تمام رها خواهد شد.

وی اظهار کرد: یکی از عوامل نیمه تمام ماندن پروژه ها اعتبار است، دولت در خصوص ناکارمدی مدیران و عدم انتصاب به موقع آنها و نبود نظارت بر اجرای پروژه ها چه پاسخی دارد؟ این موارد به خودی خود هزینه ای بسیار زیادی را به دولت تحمیل می‌کند. لذا دولت در اجرای پروژه ها باید علاوه بر تامین منابع مالی به فکر، انتخاب مدیران قوی و کارآمد برای پروژه های عمرانی باشد.

کد خبر: ۱۴۰٬۲۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha