۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴
تعاون روستایی در زمینه تامین میوه شب عید کوتاهی کرده است؛ مقصرین معرفی شوند
نماینده مردم کرج در مجلس:

تعاون روستایی در زمینه تامین میوه شب عید کوتاهی کرده است؛ مقصرین معرفی شوند

نماینده مردم کرج و اشتهارد در مجلس، گفت: نظارت میدانی نشان داد که سازمان تعاون روستایی به خوبی به وظیفه خود در زمینه تامین میوه شب عید عمل نکرده و محصولات خریداری شده کیفیت و قیمت مناسبی ندارند.

به گزارش ابزار به نقل از خانه ملت، علیرضا عباسی نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی، در خصوص تامین میوه شب عید توسط نهادهایی مانند سازمان تعاون روستایی، گفت: سال ۹۰ اختیارات حوزه محصولات کشاورزی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بازرگانی قرار گرفت و شاهد ناهماهنگی‌های بودیم زیرا تولیدات توسط وزارت جهاد کشاورزی صورت می‌گرفت و تصمیم گیری‌ها در خصوص صادرات در اختیار وزارت بازرگانی بود.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با حذف وزارت بازرگانی برخی از اختیارات حوزه محصولات کشاورزی و تامین بازار آن به وزارت جهاد کشاورزی بازگردانده شد اما از سال ۹۷ تا ۱۴۰۰ بخشی از اختیارات در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت باقی ماند که با تلاش‌های کمیسیون کشاورزی و مجلس شورای اسلامی این اختیارات به وزارت جهاد کشاورزی باز گردانده شد.

عباسی، گفت: در سال جاری با کامل شدند قانون انتزاع قوانین حوزه تامین بازار و بازرگانی محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شد که این وزارتخانه بخشی از مسئولیت را به سازمان تعاون روستایی محول کرد.

وی با تاکید بر اینکه مردم برای شب عید به میوه نیاز دارند و سیب و پرتقال سهم بسار زیادی از این نیاز را به خود اختصاص داده‌اند، عنوان کرد: از نظر تولید سیب و پرتقال در داخل کشور مشکلی وجود ندارد و بیش از نیاز بازار داخلی تولید می‌شوند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه واسطه‌ها و دلالان محصولات باغداران را در فصل برداشت خریداری می‌کنند تا در شب عید آنها را با قیمت بالاتر و در گاهی اوقات با قیمتی ناعادلانه توزیع کنند، ادامه داد: یک ماه قبل مباحثی مطرح شد که میوه خریداری شده توسط تعاونی روستایی برای تامین نیاز شب عید با استانداردهای دستورالعمل ابلاغی همخوانی ندارد و کمیسیون کشاورزی در این زمینه چندین نشست برگزار کرد و اعضای کمیسیون به منظور نظارت میدانی از نحوه عملکرد این نهاد به استان‌های مختلف اعزام شدند.

عباسی، ادامه داد: به صورت مثال در استانی مانند خوزستان شاهد بودیم که کیفیت محصولات خریداری شده با قیمت‌های آنها همخوانی ندارد و شاهد بودیم که محصولی با ارزش هرکیلوگرم ۶ هزار تومان به قیمت حدودا ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری شده و کوتاهی هایی صورت گرفته است.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسئولینی که در زمینه خرید میوه شب عید کوتاهی‌ داشته اند باید معرفی شوند، عنوان کرد: باید به عنوان مجلس تمام تلاش خود را با نظارت‌های میدانی انجام دهیم تا مردم برای تامین میوه شب عید خود دچار مشکل و آشفتگی نشوند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میوه‌های خریداری شده توسط سازمان تعاون روستایی دپو شده در انبار با سورتینگ مجدد به بازار عرضه شود، گفت: نظارت میدانی نشان داد که سازمان تعاون روستایی به خوبی به وظیفه خود در زمینه تامین میوه شب عید عمل نکرده و محصولات خریداری شده کیفیت و قیمت مناسبی ندارند.

کد خبر: ۱۴۰٬۱۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha