۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
اصلاح و به روزرسانی قوانین در حوزه بانکداری اسلامی ضروری است
مدیرعامل بانک پارسیان:

اصلاح و به روزرسانی قوانین در حوزه بانکداری اسلامی ضروری است

مدیرعامل بانک پارسیان گفت: دغدغه اصلی بزرگان کشور، اسلامی بودن عملیات بانکی و رفتار مبتنی بر حق و عدل با مردم و مشتریان در حوزه خدمات و محصولات بانکی است.

به گزارش بازار به نقل از بانک پارسیان، کوروش پرویزیان در دومین نشـست علمی - تخصصـی با موضوع «مدل مطلوب بانکداری اسـلامی» گفت: در حال حاضر حوزه پولی و بانکی کشور با چالش های متفاوت و متعددی روبروست که برخی از آن ها موضوعات بسیار اساسی است که باید در راستای خدمت رسانی و آسایش مردم حل و فصل شود.

کورش پرویزیان اظهار داشت : به طور مثال، چالش های شرعی و اختلافاتی که در حوزه نظری در شبکه پولی و بانکی وجود دارد و همچنین پیچیدگی در تطبیق، آموزش و اجرای عملیات مربوط به بانکداری اسلامی و عقود از این دست موارد است.

پرویزیان ادامه داد: در حال حاضر با انبوهی از مقررات متناقض و متفاوت روبرو هستیم که شرایط را به گونه‌ای دشوار کرده اند که با چالش مشروعیت و مقبولیت در این زمینه مواجه هستیم.

مدیر عامل بانک پارسیان با اشاره به واگذاری تکالیف سنگین محول شده بر شبکه بانکی به ویژه در سال های اخیر گفت: بروز چنین شرایطی کار را پیچیده و سخت کرده به گونه ای که مدیران شبکه بانکی در حوزه تخصیص منابع بی‌اختیار می شوند و این مسئله کارایی تخصیص منابع را در بلندمدت از بین خواهد برد.

وی اضافه کرد: علاوه برعوارض سنِگین ناشی از تورم و مسائل مربوط به آن در بلندمدت کارایی منابع ملی و منابع سپرده ای مردم نیز زیر سوال خواهد رفت.

پرویزیان تاکیدکرد: قوانین باید به نحوی وضع شوند که برای مجریان قانون و همکاران شبکه بانکی به خوبی قابل درک بوده و امکان تبدیل آن به دستورالعمل و فرآیند اجرایی فراهم باشد. در ضمن علاوه بر تقویت کسب و کار شبکه بانکی، سودآوری برای سهامداران و سلامت شبکه را نیز تضمین کرده و استفاده از ابزارهای نوین و دیجیتال مبتی بر فناوری را در برگیرد.

کد خبر: ۱۴۰٬۱۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha