وزارت اقتصاد آماده تفویض اختیارات به استان‌ها است
وزیر اقتصاد:

وزارت اقتصاد آماده تفویض اختیارات به استان‌ها است

خاندوزی، وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه تفویض اختیارات در سطح استان‌ها جزو مسائل مزمنی است که دهه‌ها وجود دارد، گفت: این مسئله جزو اصول لاینفک توسعه در اقتصاد ایران است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در نود و یکمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، اظهار کرد: ممکن است در پایان سال پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها، ارزیابی از مانع زدایی‌ها چندان مطلوب نباشد زیرا در این سال تقویم سیاسی کشور تغییر کرد. بنابراین تمرکز بر مانع زدایی و پشتیبانی‌ها را از دست دادیم.

او افزود: در همین ماه‌های کوتاه شروع فعالیت دولت سیزدهم اقدامات بسیار خوبی کلید خورده و امید است ثمرات آن به‌زودی نمایان شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص موضوع تسهیل مجوزهای کسب‌وکار تصریح کرد: در این زمینه تلاش بسیاری انجام شد و باوجود مقاومت‌ها در برابر الکترونیکی شدن مجوزها این مسئله رقم خورده و در اسفندماه این ثمرات مشاهده شد. در سال آینده نتیجه تلاش‌هایی که در این ماه‌های اخیر شروع شده و همچنین در زمینه قانون بودجه ۱۴۰۱ نیز نمایان می‌شود. امید است در فضای تولید در سال آینده دستاوردهای بهتری را شاهد باشیم و این‌ مسئله تحقق یابد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه مسئله تفویض اختیارات در سطح استان‌ها جزو مسائل مزمنی است که دهه‌ها وجود داشته است، گفت: این مسئله جزو اصول لاینفک توسعه در اقتصاد ایران است. راهی برای توسعه اقتصادی به‌جز توانمندسازی منطقه‌ای و سپردن اختیارات در مناطق وجود ندارد. وزارت اقتصاد و دارایی این آمادگی را دارد تا بخشی از اختیارات در تهران را به ادارات کل استانی تفویض کند.

او تصریح کرد: به‌جای اینکه ده‌ها مسئله و مشکل مطرح شود باید اهتمام خود را بر این قرار دهیم تا در دوره پیش رو یک مسئله را در نظر گرفته و تمام دستگاه‌ها تلاش کنند این مسئله در سطح ملی و استانی حل شود؛ چراکه تکرار صورت‌مسئله‌ها به‌صورت مکرر، به حالت ملال‌آوری تبدیل شدهو هیچ حرف نو نویدبخشی مطرح نمی‌شود.

خاندوزی با بیان اینکه با رفع مشکلات و پاک شدن برخی از مسائل از فهرست، امید به بخش خصوصی بازمی‌گردد، تاکید کرد: باقی ماندن و استمرار مشکلات نباید به یک رویه در اقتصاد کشور تبدیل شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: وقتی تمرکز و قوای خود را بر موضوع شفافیت و تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار در کشور قرار دادیم معجزه تمرکز در نقطه کانونی موجب پیشرفت اهداف شد. این اتفاق از وزارتخانه‌های فرهنگی تا زیر بنایی و نفت و... شکل گرفت. بخش اعظمی از حل مشکلات محصول همین تمرکز بود. اگر در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی تمرکز صورت گیرد مشکلات حل می‌شود.

خاندوزی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی غیر از بیان آسیب و مسئله باید بار بخشی از مشکلات را به عهده گرفته و در تقسیم کار مشارکت کند.

کد خبر: ۱۴۰٬۱۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha