۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
تامین ۱۰۰ دمنده مهار حریق برای سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری
سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام اعلام آمادگی کرد

تامین ۱۰۰ دمنده مهار حریق برای سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام اعلام کرد: ستاد آمادگی تامین ۱۰۰ دمنده مهار حریق برای سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری را دارد.

به گزارش خبرنگار بازار عارف نوروزی در آیین بهره برداری سراسری پروژه های منابع طبیعی و آبخیزداری که در شهرک دارویی برکت برگزار شد، گفت: در این چند سال شاهد ویرانی زندگی مردم در مخاطراتی چون سیل بوده ایم. ۵۰ هزار اثاث خانه، ۳۰ هزار رأس احشام و ۵ میلیون پرس غذای گرم برای سیل زدگان در چند سال اخیر توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تامین شد. این موارد بخشی از موضوعاتی است که به فوریت پوشش می دهیم.

وی با اشاره به خسارت های سنگین ناشی از سیل، تصریح کرد: آبخیزداری اقدامی اساسی برای مواجهه با سیل است. به گونه ای که هر جا طرح آبخیزداری اجرا شده خسارات بسیار کم بوده ولی در جایی که طرح های آبخیزداری اجرا نشد، خسارات بسیار زیاد بود.

وی با اشاره به اینکه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در حوزه های مختلف با تکیه به مردم فعالیت می‌کند، اظهار کرد: حدود ۷ هزار گروه جهادی و ۵ هزار خیریه در مساجد با ستاد همکاری می‌کنند.

به گفته وی در صورت تامین منابع، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگل‌ها با کمک ظرفیت گروه‌های جهادی و مردمی می توان بلای سیل را با کمک آبخیزداری کنترل کرد.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به اینکه ستاد آمادگی تامین ۱۰۰ دمنده مهار حریق برای سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری را دارد، گفت: پیش از این نیز در حدود ۲ هزار هکتار از منابع طبیعی در استان های تهران، خوزستان، ایلام و ملارد با هماهنگی سازمان منابع طبیعی پوشش گیاهی ایجاد کرده ایم.

وی با اشاره به ظرفیت های شهرک صنعتی دارویی برکت گفت: این شهرک در آستانه تبدیل شدن به منطقه ویژه است. چنین شهرک دارویی با این زیرساخت‌ها آرزوی بسیاری از کشورهاست.

نوروزی با اشاره به سرمایه گذاری‌های سنگین در زمینه انواع واکسن و داروهای‌های تک در شهرک دارویی برکت، ادامه داد: داروهای تولیدی در این شهرک هم برای علاوه بر اینکه به مصرف کشور می رسند به دیگر کشورها نیز صادر می‌شوند.

وی همچنین با اشاره به احداث یک موزه گیاهان دارویی در این شهرک گفت: خزانه ای برای پرورش انواع گیاهان دارویی داریم  که  مواد موثره آن در آزمایشگاه های شهرک تولید شود و برای تولید عصاره هم از این گیاهان اقدام کرده ایم.

کد خبر: ۱۴۰٬۱۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha