۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶
افزایش سه برابری تولید آبزیان تا افق ۱۴۰۴ | سرانه مصرف ماهی ۱۳.۳ کیلوگرم است
رئیس شیلات کشور:

افزایش سه برابری تولید آبزیان تا افق ۱۴۰۴ | سرانه مصرف ماهی ۱۳.۳ کیلوگرم است

همدان - رئیس شیلات کشور با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی به دنبال توسعه شیلات کشور است از افزایش سه برابری تولید آبزیان تا افق ۱۴۰۴ خبر داد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی همدان؛ حسین حسینی در بازدید از سایت پرورش ماهی در نهاوند از افزایش سه برابری تولید آبزیان تا افق ۱۴۰۴ خبر داد و عنوان کرد: تولید ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن پرورش ماهی در قفس نیز هدف‌گذاری شده است.

رئیس شیلات کشور با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی به دنبال توسعه شیلات کشور است، گفت: کل تولیدات شیلات کشور بیش از یک‌میلیون و ۲۶۸ هزار تن است که ۷۱۵ هزار تن آن مربوط به صید و مابقی مربوط به آبزی‌پروری است.

حسین حسینی با تاکید بر رفع مشکلات واحدهای تولید ماهی سردابی، میزان تولید قزل آلای سردابی کشور را ۱۹۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: برنامه این است که با رفع موانع، این میزان را افزایش دهیم تا تولید سالانه را به بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال برسانیم.

وی تغییر رویکرد در فعالیت‌های آبزی‌پروری را یکی از مهمترین برنامه‌های شیلات مطرح و عنوان کرد: بخش عمده‌ای از فعالیت‌های شیلات بر مبنای بهره‌وری و طراحی روش‌های نوین آبزی‌پروری و پرورش در قفس (توسعه دریا محور) هدفگذاری شده است.

رئیس شیلات کشور گفت: در حال حاضر سرانه مصرف ماهی در کشور ما ۱۳.۳ کیلوگرم است که در مقایسه با سرانه مصرف دنیا که ۲۰ کیلوگرم است فاصله زیادی دارد.

کد خبر: ۱۴۰٬۰۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha