۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
ایجاد ۳۳ هزار فرصت شغلی در سال آینده اولویت اصلی در کردستان است
استاندار کردستان:

ایجاد ۳۳ هزار فرصت شغلی در سال آینده اولویت اصلی در کردستان است

سنندج - استاندار کردستان ایجاد ۳۳ هزار فرصت شغلی در سال آینده را یکی از اولویت های مهم این استان در سال آینده عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا با بیان اینکه همواره ایده‌های فراوانی برای اشتغالزایی در جلسات مطرح می‌شود، گفت: ایده ‌پردازی منجر به اشتغال نمی‌شود، بلکه باید تمرکز بر عملیاتی کردن توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها باشد.

وی یکی از مهمترین اولویت‌های دولت در سال آینده را تعهد به ایجاد ۳۳ هزار شغل در استان کردستان عنوان کرد و افزود: برای دستیابی به ایجاد این میزان اشتغال لازم است علاوه بر برنامه‌ریزی عملیاتی برش دستگاهی و شهرستانی نیز مشخص شود.

دکتر زارعی کوشا در ادامه به پتانسیل‌های عظیم گردشگری در استان کردستان اشاره کرد و اظهار داشت: علاوه بر تقویت زیرساخت‌های گردشگری لازم است صنایع دستی و توانمندی‌های استان مورد توجه قرار گیرد و برای تحقق کامل این هدف برای جذب سرمایه‌گذار نیز برنامه‌ریزی شود.

استاندار کردستان یادآوری کرد: توقع از دستگاه‌های اجرایی ایجاد شغل نیست، بلکه دستگاه‌ها و ادارات دولتی باید تسهیلگری، فعال کردن بخش خصوصی وانسجام بخشی برای اشتغالزایی را دنبال کنند.

زارعی کوشا به در پیش بودن بهار و جشن‌های نوروزی اشاره کرد و گفت: در دو سال گذشته به دلیل بیماری کرونا سفرهای نوروزی انجام نشده و امسال با توجه به بهبود شرایط پیش بینی می‌شود با ورود مسافران زیادی به استان مواجه شویم.

وی افزود: مسافرت‌های نوروزی باید فرصتی برای معرفی توانمندی‌های گردشگری و صنایع دستی استان باشد و به این منظور فرمانداران نسبت به راه‌اندازی بازارچه‌های ویژه خرید اقلام صنایع دستی و تولیدات استان اقدام کنند.

زارعی کوشا عنوان کرد: راه‌اندازی بازارچه‌های خرید صنایع دستی برای مسافران نوروزی به معرفی توانمندی های استان کمک خواهد کرد و شناخت مناسبی برای مردم سراسر کشور ایجاد می‌کند.

در این جلسه راهکارهای تحقق اشتغال پیش‌بینی شده برای استان کردستان در سال آینده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر: ۱۴۰٬۰۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha