۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
۵۶ پروژه رهاشده در خراسان شمالی به ارزش۱۱۹میلیارد تومان
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۵۶ پروژه رهاشده در خراسان شمالی به ارزش۱۱۹میلیارد تومان

بجنورد- زهرابی، مدیر کل دیوان محاسبات خراسان شمالی از رهاشده ۵۶ پروژه دولتی در این استان به ارزش ۱۱۹ میلیارد تومان خبر داد.

مهدی زهرابی در گفتگو با بازار، به پروژه‌های رهاشده در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۵۶ پروژه رهاشده در استان وجود دارد که برای این تعداد پروژه اعتباری بالغ‌بر ۱۱۹ میلیارد تومان هزینه شده که دیوان به دنبال تفحص این پروژه‌هاست تا اگر ترک فعلی توسط مدیران مربوطه وجود دارد به آن ورود کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به سؤال بازپس‌گیری حقوق دولتی معادن در استان اظهار داشت: بازپس‌گیری حقوق دولتی معادن در دستور کار اداره کل دیوان محاسبات و سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار دارد و با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد دولت ۱۹ میلیارد تومان بابت این موضوع از بهره‌برداران بخش معدن در استان طلب دارد.

مدیرکل دیوان محاسبات خراسان شمالی ادامه داد: از ۱۹ میلیارد تومان تاکنون ۱۱ میلیارد تومان وصول شد که از مبلغ وصل شده دو میلیارد و ۷۰ میلیون تومان توسط پیگیری‌های دیوان محاسبات صورت گرفت و هشت میلیارد تومان باقی‌مانده نیز در دست پیگیری است.

زهرایی در خصوص تخلفات دستگاه‌های اداری در استان نیز گفت:۳۹۷ بند تخلف از ۱۱دستگاه‌های اجرایی استان از دی‌ماه سال گذشته تا دی‌ماه سال جاری کشف که به‌منظور رسیدگی به دادسرا ارسال شد.

وی به چک‌های برگشتی مالیاتی در استان نیز اشاره کرد و گفت: مبلغ این چک‌ها ۵۰ میلیارد تومان بود که تاکنون پنج میلیارد تومان از آن وصول‌شده و وصول مابقی مبلغ نیز به اجراییات قوه قضاییه ارسال‌شده‌اند.

مدیرکل دیوان محاسبات استان با اشاره به ورود در پرونده‌های مالیاتی استان،گفت: در اوراق قطعی مالیاتی استان، حدود ۲۰۳ میلیارد تومان ابلاغ نشده بود که ابلاغ و ۱۳ میلیارد آن وصول شد از چک‌های برگشتی مالیاتی نیز ۵۰ میلیارد تومان در استان چک برگشتی وجود داشت که پنج میلیارد وصول و بقیه آن در حوزه اجرائیات دستگاه قضائی است.

کد خبر: ۱۴۰٬۰۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha