۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۱
اعلام پایبندی امارات به توافق اوپک پلاس

اعلام پایبندی امارات به توافق اوپک پلاس

وزیر انرژی امارات در پیامی در توئیتر اعلام کرد: امارات معتقد به ارزشی است که اوپک پلاس برای بازار نفت به همراه دارد.

به گزارش بازار، وزیر انرژی امارات گفت که کشورش به توافق اوپک پلاس و سازوکار تنظیم تولید ماهانه موجود در آن پایبند است.

وی این اظهارات را ساعاتی بعد از آن عنوان کرد که سفیر این کشور در واشنگتن گفت دولت امارات موافق با افزایش تولید نفت است و از اوپک خواهد خواست تولید بیشتر نفت را مد نظر قرار دهد.

سهیل المزروعی وزیر انرژی امارات در پیامی در توئیتر گفت: ”امارات معتقد به ارزشی است که اوپک پلاس برای بازار نفت به همراه دارد.

پیشتر، یوسف العتیبه در بیانیه‌ای که سفارت امارات در واشنگتن در توئیتر منتشر کرد، نوشت: ما مایل به افزایش تولید هستیم و از اوپک خواهیم خواست سطوح بیشتری از تولید نفت را بررسی کند. “

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز چهارشنبه گفت، امارات حمایت خود را از افزایش تولید نفت اعلام کرده است.

سازمان کشورهای تولیدکننده نفت و متحدان آن شامل روسیه که به اوپک پلاس مشهورند، در چند ماه گذشته کاهش تولید نفت به میزان ۵/۴ میلیون بشکه را که پیشتر بر سر آن توافق کرده بودند، دوباره تولید کرده اند و قرار است در ماه آوریل نیز ۴۰۰ هزار بشکه نفت دیگر نیز بر این میزان افزوده شود.

اما این گروه با درخواست آمریکا و متحدانش برای تقویت تولید در بحبوحه افزایش قیمت نفت به بیش از ۱۲۰ دلار در هر بشکه مقاومت کرده است.

اظهارات سفیر امارات در واشنگتن یک روز بعد از اقدام جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در اعمال منع بر واردات نفت و دیگر اقلام انرژی روسیه به تلافی حمله این کشور به اوکراین عنوان می‌شود.

این منع موجب افزایش قیمت انرژی در آمریکا خواهد شد، اما بایدن گفته این کار برای تنبیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به خاطر حمله به اوکراین ضروری است.

جنیفر گرانهولم وزیر انرژی آمریکا روز سه شنبه گفت، دولت آمریکا از همه تولیدکنندگان در سراسر جهان می‌خواهد که عرضه انرژی را افزایش دهند، چرا که آمریکا بر متحدان خود برای منع واردات انرژی و نفت از روسیه فشار نخواهد آورد.

کد خبر: ۱۴۰٬۰۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha