۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۲
بازگشت ۳۱۱ واحد تولیدی راکد در آذربایجان‌شرقی به چرخه تولید
استاندار آذربایجان‌شرقی خبرداد؛

بازگشت ۳۱۱ واحد تولیدی راکد در آذربایجان‌شرقی به چرخه تولید

تبریز- استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: امسال در سایه تدابیر دولت و همراهی فعالان اقتصادی، ۳۱۱ واحد تولیدی و کارگاه راکد و نیمه‌راکد در استان احیا شده و در اثر آن، ۵۴۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده است.

به گزارش بازار، عابدین خرم اظهار کرد: تأمین و تکمیل زیرساخت‌ها، اشتغال‌زایی و افزایش سهم استان از تولید ناخالص ملی، افزایش بهره‌وری، ارتقای فرهنگ عمومی و توسعه دیپلماسی اقتصادی و فرهنگی با رویکرد افزایش صادرات، مهم‌ترین سیاست‌ها و راهبردهای مدیریت استان در دولت سیزدهم است.

وی در تشریح اقدامات و دستاوردهای استان در حوزه رفع موانع تولید، گفت: امسال در سایه تدابیر دولت و همراهی فعالان اقتصادی، ۳۱۱ واحد تولیدی و کارگاه راکد و نیمه‌راکد در استان احیا شده و در اثر آن، ۵۴۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی از افزایش ۴۳ درصدی صادرات و کاهش ۲۷ درصدی واردات در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: امسال همچنین ۴۰۰ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری ۴۳۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۶ هزار نفر در استان به بهره‌برداری رسیده است.

خرّم، حل مسائل و مشکلات کارگری را از دیگر اولویت‌های اصلی مدیریت استان اعلام کرد و گفت: در سایه نظارت‌های میدانی و عارضه‌یابی دقیق از واحدهای کارگری، خوشبختانه هیچ واحدی حقوق معوق ندارد و اعتراض‌هایی که از سوی کارگران صورت می‌گیرد، عمدتاً برای طبقه‌بندی مشاغل است نه معوقات؛ در کنار آن برای متعادل‌سازی حقوق و مزایا که از اهداف دولت سیزدهم است، تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه جذب سرمایه‌گذاری، مهم‌ترین و موثرترین راهکار رشد اقتصادی است، افزود: در مدت سه ماه گذشته، با بیش از ۲۵۰ سرمایه‌گذار جلسات تخصصی درخصوص سرمایه‌گذاری در حوزه‌های زیرساختی، عمرانی و تولیدی داشته‌ایم و توافق‌های خوبی هم در این زمینه صورت گرفته است.

استاندار آذربایجان شرقی درباره اقدامات ستاد تنظیم بازار و تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم نیز گفت: در حال حاضر هیچ کمبودی در تامین و توزیع کالاها مشاهده نمی‌شود و در اثر تقویت و استمرار اقدامات نظارتی در بازار، شاهد تثبیت قیمت در کالاهای اساسی هستیم.

وی افزود: اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها به منظور شفافیت و کنترل تورم در استان آغاز شده و تمام واحدهای مشمول این طرح، مصوبات مربوطه را اجرا کرده‌اند.

کد خبر: ۱۳۹٬۹۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha