۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸
گزارش های هواشناسی قابل اتکاست
وزیر راه و شهرسازی:

گزارش های هواشناسی قابل اتکاست

قاسمی، وزیر راه و شهرسازی گفت: در جلساتی که برگزار می شود انتقادی به هواشناسی وارد نمی شود و گزارش های هواشناسی، گزارش هایی قابل اتکا برای مسئولان است.

به گزارش بازار، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در پنجاه و هشتمین نشست شورای مدیران سازمان هواشناسی گفت: ایران با توجه به تغییرات اقلیمی در دنیا باید در استفاده از توانمندی‌های شرکت های دانش بنیان و استفاده از تجهیزات روز در حوزه هواشناسی عقب نماند.

وی گفت: امروزه کشور نیازمند یک هواشناسی پیشرفته و توسعه یافته است و به دلیل شرایط اقلیمی که داریم نیازمند استفاده از نرم افزارها و فناوری های هوشمند هستیم.

وی افزود: بین افراد جامعه موضوع هواشناسی مهم است و این امر نقش مهمی در توسعه زیرساخت ها و اقتصاد دارد بنابراین باید روز به روز به دنبال فناوریهای جدید باشیم و عقب ماندگی مان را جبران کنیم که البته با وجود عقب ماندگی هایی که به دلیل تحریم ها داشته ایم، اما توانسته ایم پیشرفتهای زیادی را در این بخش به دست بیاوریم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: هم اکنون هواشناسی در کشور از شرایط خوبی برخوردار است و تاکنون هم گزارشی منفی در هیئت دولت از حوزه هواشناسی نداشته ایم وگزارش های هواشناسی قابل اتکاست.

قاسمی افزود: شرایط ما به لحاظ فناوری در سطح منطقه قابل قبول و خوب است و توانسته ایم تجهیزات مناسبی را در حوزه پیش بینی و تغییرات اقلیم بومی سازی کنیم. استفاده از فناوری های روز دنیا در حوزه هواشناسی با توجه به تغییرات اقلیمی در کشور بسیار مهم است و در این بخش تاکنون سازمان هواشناسی توانسته اقدامات مناسبی را در دستور کار خود قرار دهد.

کد خبر: ۱۳۹٬۹۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha