۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱
شفاف سازی ۸۰ درصد مجوزها با حذف امضاهای طلایی
وزیر اقتصاد عنوان کرد

شفاف سازی ۸۰ درصد مجوزها با حذف امضاهای طلایی

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بیش از ۸۰ درصد مجوزهای کسب و کار در جلسات هیئت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار با حذف امضاهای طلایی، شفاف، دقیق و غیرقابل تفسیر شده است.

به گزارش بازار، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد با بیان اینکه در یک همکاری و حرکت جمعی بسیار بزرگ در طول ۲۰ روز اخیر شاهد یک اتفاق بسیار مهم بودیم، افزود: در حالی که در ۲۰ روز گذشته تعداد انگشت شماری از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور فقط مجوزهای خود را شفاف کرده بودند، اما امروز غیر از شفافیت، شاهد اتصال سامانه‌های آن‌ها به درگاه ملی مجوزها هستیم که یک اتفاق بزرگ‌تر از فرایند شفاف سازی است.

وی با اشاره به همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی در این حرکت جهادی، ادامه داد: تا امروز حدود ۱۲۸۰ مجوز به عنوان تعداد مجوزهای قطعی صادره از طرف دستگاه‌های اجرایی، نهایی و در جلسه هیئت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار با حذف امضاهای طلایی شرایط آن‌ها شفاف دقیق و غیر قابل تفسیر شده است که ۸۰ درصد از مجموع مجوزهای کسب و کار را شامل می‌شود.

وزیر اقتصاد با مهم خواندن این اتفاق بعد از سال‌ها تاخیر گفت: خوشحالم این خبر را اعلام کنم که با دستور رئیس جمهور و همکاری مدیران اجرایی کشور، مرحله شفاف سازی مجوزها عملیاتی شده و در مرحله اتصال سامانه‌ها نیز چند دستگاه شامل وزارت اقتصاد، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صمت، وزارت نفت، وزارت تعاون و دستگاه‌های زیرمجموعه آن‌ها پیش رو هستند که صد در صد حکم قانون را اجرا کرده اند.

وی با ابراز امیدواری برای پیوستن دیگر دستگاه‌ها به درگاه ملی مجوزها، در مورد تاخیر برخی دستگاه‌های اتصال به درگاه ملی مجوزها، افزود: دستگاه‌هایی که تاکنون متصل نشده اند به دلیل مشکلات فنی بوده است، زیرا باید برنامه نویسی درگاه‌های اینترنتی و اتصال لینک‌های سامانه‌ای خود را تغییر می‌دادند. امیدوار هستم تا ۱۵ روز دیگری که روز لازم الاجرا شدن قانون است، یک خبر مسرت بخش و کمک کننده به تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی که مدت‌ها در صف انتظار مجوزها بوده اند، بدهیم.

خاندوزی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا مهلت دوباره به دستگاه‌ها داده خواهد شد یا خیر، گفت: با توجه به آنکه اراده جدی دولت، مجلس و قوه قضائیه مبنی بر این است که این مانع بزرگ از پیش پای فعالان اقتصادی و تولیدکندگان برداشته شود، به لحاظ زمانی، در اجرای قانون فراتر از مهلت مقرر قانون نخواهیم رفت.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: با توجه به آنکه زمان لازم الاجرا شدن این قانون اوایل روزهای ابتدایی فروردین ۱۴۰۱ خواهد بود، امیدواریم دستگاه‌هایی که تا ۱۸ اسفند نتوانستند مشکلات فنی سامانه‌های خود را مرتفع کنند، حداکثر در همان روزهای ابتدای فرودین به این درگاه متصل شوند.

خاندوزی درباره تاخیر دستگاه‌های درون دولت در پیوستن به درگاه ملی مجوزها به تاخیر آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: از میان دستگاه‌های دولتی و وزارتخانه‌ها مسئله ما در سطح وزارت آموزش و پرورش جدی است که تاخیر قابل توجهی وجود دارد و امیدواریم در روزهای آینده این وزارتخانه نیز به درگاه متصل شود.

وی افزود: همچنین، در حوزه دستگاه‌های بیرون از دولت هم تلاش‌های خوبی در حوزه شهرداری شروع شده، اما سرعت آن‌ها مطلوب نیست البته امیدواریم کانون‌ها و نهادهایی که بیرون از دولت مجوزها را صادر می‌کنند به این حرکت جهادی بپیوندند تا موانع را از پیش پای فعالان اقتصادی بردارند.

کد خبر: ۱۳۹٬۹۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha