۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
هواپیمایی امارات هم فعالیت خود را با یک پرواز آغاز کرد| گرفتن مجوز با یک هواپیما در دنیا مرسوم است
سخنگوی سازمان هواپیمایی در گفتگو با «بازار»:

هواپیمایی امارات هم فعالیت خود را با یک پرواز آغاز کرد| گرفتن مجوز با یک هواپیما در دنیا مرسوم است

رضوی، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه دریافت مجوز ایرلاین با یک هواپیما در دنیا مرسوم و طبیعی است، گفت: هواپیمایی امارات هم که الان بزرگترین ایرلاین است با یک هواپیما کار خود را آغاز کرد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: روز گذشته رستن قاسمی وزیر راه و شهرسازی در مراسمی که با حضور نیروی انتظامی برگزار شده بود با بیان اینکه وضعیت حمل و نقل هم به لحاظ زیر ساخت و هم به لحاظ ناوگان خوب نیست گفته بود که هیچ کشوری مثل ایران نداریم که ۴۹ ایرلاین داشته باشد اما تنها با یک هواپیما آن هم هواپیمای چند ساله مجوز ایرلاین گرفته باشد.

او با تاکید بر اینکه این ایرلاین ها بک آپ ندارند تاکید کرده بود که معمولا این ایرلاین ها وقتی همان یک هواپیما خراب می شود سیستم ندارند که مسافری را بخواهند جا به جا کنند.

دریافت مجوز ایرلاین با یک هواپیما در تمام دنیا مرسوم است و این مساله غیر طبیعی نیست و این موضوع در تمام دنیا وجود دارد

میر اکبر رضوی سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفتگو با خبرنگار « بازار» در پاسخ به این پرسش که روز گذشته وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است که ۴۹ ایرلاین داریم که برخی از آنها تنها با یک هواپیما مجوز ایرلاین دریافت کرده اند؟ گفت: دریافت مجوز ایرلاین با یک هواپیما در تمام دنیا مرسوم است و این مساله غیر طبیعی نیست و این موضوع در تمام دنیا وجود دارد.

هواپیمایی امارات هم فعالیت خود را با یک پرواز آغاز کرد| گرفتن مجوز با یک هواپیما در دنیا مرسوم است

همین شرکت هواپیمایی امارات نیز سال ها با یک هواپیما پروازهای خود را انجام داد و الان به یکی از بزرگترین ایرلاین های دنیا تبدیل شده است

وی با بیان اینکه این ایرلاین ها که نمی توانند در ۲۴ ساعت و به یکباره «لوفتهانزا» و یا ایرلاین داخلی «ماهان» شوند، ادامه داد: به عنوان مثال همین شرکت هواپیمایی امارات نیز سال ها با یک هواپیما پروازهای خود را انجام داد و الان به یکی از بزرگترین ایرلاین های دنیا تبدیل شده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این پرسش که وزیر راه و شهرسازی تعداد ایرلاین های داخلی را ۴۹ ایرلاین اعلام کرده است. آیا آماری دارید که چه تعداد از این ایرلاین ها با یک هواپیما فعالیت خود را آغاز کرده اند اظهار داشت: در داخل کشور ۱۹ ایرلاین داریم که در میان این ها طبق آمار یک شرکت هواپیمایی است که با یک هواپیما کار خود را آغاز کرده است.

رضوی ادامه داد: این شرکت هواپیمایی شرکت هواپیمایی چابهار است که اتفاقا در خبرها نیز به آن قبلا اشاره شده است. به هر حال همانطور که گفتم این موضوع در تمام دنیا طبیعی است و مثالی هم برای آن زدم. به هر حال همین شرکت می تواند با ایرلاین دیگری جوینت شده و اقدامات پروازی خود را انجام دهد.

به گفته وی، جوینت شدن به عنوان مثال برخی ایرلاین ها با یک شرکت هواپیمایی دیگر می توانند جوینت شوند و برخی مسیرهای پروازی را انجام دهند.

با توجه به پشت سر گذاشتن سویه اومیکرون و بهتر شدن وضعیت نسبت به سال گذشته استقبال مردم به سفر بیشتر شده و آمار فروش بلیط های نوروزی نیز بالطبع نسبت به پارسال بهتر شده است

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این پرسش که با توجه به آغاز فروش بلیط های نوروزی آیا آماری وجود دارد که نشان دهد نسبت به سال گذشته درصد فروش بلیط چه میزان رشد داشته است؟ اظهار داشت: به هر حال با توجه به پشت سر گذاشتن سویه اومیکرون و بهتر شدن وضعیت نسبت به سال گذشته استقبال مردم به سفر بیشتر شده و آمار فروش بلیط های نوروزی نیز بالطبع نسبت به پارسال بهتر شده است.

رضوی گفت: در دو سال گذشته صنعت حمل و نقل هوایی بدلیل شیوع ویروس کرونا با رکود مواجه بود. خوشبختانه امسال با کنترل این ویروس و واکسیناسیون عمومی در کشور شاهد افزایش تقاضا برای مسافرت های هوایی هستیم.

از تعداد ۹۳۴ مجوز صادره برای پروازهای خارجی نوروز، ۸۱۳ مجوز به شرکتهای هواپیمایی داخلی و ۱۲۱ مجوز به شرکتهای هواپیمایی خارجی اختصاص یافته است

وی با اشاره به حمایت از شرکتهای هواپیمایی داخلی نیز اضافه کرد: از تعداد ۹۳۴ مجوز صادره برای پروازهای خارجی نوروز، ۸۱۳ مجوز به شرکتهای هواپیمایی داخلی و ۱۲۱ مجوز به شرکتهای هواپیمایی خارجی اختصاص یافته است. همچنین تعداد ۸۸۹ مجوز پرواز برای شرکتهای هواپیمایی داخلی در مسیرهای داخل کشور صادر شده است. لذا این شرکتها باید از ظرفیت ایجاد شده جهت خدمت رسانی و جلب رضایت بیشتر مسافرین هوایی استفاده نمایند.

کد خبر: ۱۳۹٬۸۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha