۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
مسببان وضع خسارت بار بورس زیر تیغ قانون
دادستان کل کشور عنوان کرد

مسببان وضع خسارت بار بورس زیر تیغ قانون

منتظری، دادستان کل کشور گفت: کسانی که این وضع را برای بازار بورس رقم زدند و این بلا را بر سر بازار سرمایه و بورس آوردند، باید زیر تیغ بروند.

به گزارش بازار، حجت الاسلام و المسلمین منتظری در نشست ستاد مرکزی پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه افزود : در بازار بورس دو نوع تخلف اتفاق افتاده یکی جزئی و دیگری کلان است.

وی گفت : چه فرمانده هان این وضع بازار بورس و چه کسانی که در لایه های مختلف زمینه ساز این خسارت بزرگ به مردم بودند، حتما پیگیری شود.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری افزود : انتظار داریم در کنار اصلاح ساختار و رفع مشکلات بازار بورس، باید از سرمایه ملت به ویژه سهامداران خرد، صیانت کنیم.

وی تصریح کرد : متاسفانه در دولت گذشته نه تنها از سرمایه مردم صیانت نشد بلکه خیانت شد و عده ای دنبال منافع خود بودند.

منتظری به اهمیت بازار سرمایه و بورس در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت : مشکلات بازار بورس و نوسانات شدید، تبعات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دارد.

وی گفت : از همان ابتدا، علائم و نشانه هایی از آسیب در بازار را مشاهده کردیم که هنوز شاهد آثار سوء آن هستیم.

دادستان کل کشور با اشاره به تلاش های دادستانی در بازار بورس گفت : به عنوان عضو شورای عالی بورس، صاحب یک رای بودیم و اکثر اعضاء وابسته به دولت بودند.

وی با بیان اینکه به شدت مخالف بعضی مباحث بودیم و مخالفت خود را ابراز میکردیم اما منتج به نتیجه نمی شد گفت:دراین زمینه مکاتبات زیادی کردیم و هشدارهای زیادی دادیم و پیگیری کردیم اما متاسفانه به نتیجه نرسید.

منتظری از رییس سازمان بورس خواست در خصوص اقدامات انجام شده در بازار بورس و سرمایه در دولت سیزدهم توضیحاتی ارائه کند.

دادستان کل کشور گفت : با توجه به مشکلات بازار بورس، نباید انتظار داشت در زمان کوتاهی این مشکلات رفع شود اما رویکرد در این بازار باید به سمت تحول و اصلاح باشد.

کد خبر: ۱۳۹٬۷۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha