۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
فرمان ویژه اقتصادی پوتین؛ ممنوعیت واردات و صادرات برخی محصولات
در پی جنگ اوکراین اعلام شد؛

فرمان ویژه اقتصادی پوتین؛ ممنوعیت واردات و صادرات برخی محصولات

دولت روسیه باید ظرف دو هفته فهرست ایالت هایی را که تحت پوشش تصمیم ولادیمیر پوتین مبنی بر ممنوعیت صادرات و وادرات قرار می گیرند، مشخص کند.

به گزارش بازار، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دستور داد تا واردات و صادرات برخی محصولات و مواد خام از روسیه در سال ۲۰۲۲ از فهرست محصولاتی که توسط دولت تعیین می‌شود، محدود یا ممنوع شود. این تصمیم، بر اساس فرمان اقدامات ویژه اقتصادی خارجی با هدف تضمین امنیت روسیه اتخاذ شد.

در این سند آمده است: به منظور اطمینان از اجرای اقدامات ویژه اقتصادی تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲، ممنوعیت صادرات و واردات محصولات و یا مواد خام مطابق با لیست هایی که توسط دولت فدراسیون روسیه تعریف می شود، وجود دارد در حالی که لیست کالاهایی که صادرات و واردات آنها محدود می شود، تعریف خواهد شد.

دولت باید ظرف دو هفته فهرست ایالت هایی را که تحت پوشش این تصمیمات قرار می گیرند، تعیین کند. البته، این محدودیت ها محصولات یا مواد خامی که توسط شهروندان برای نیازهای شخصی آنها خریداری می شود را پوشش نمی دهد.

ضمناً به هیأت وزیران اجازه داده خواهد شد تا در خصوص برخی محصولات یا افراد یا شرکت های خاص، ویژگی های اجرای این اقدامات را تعیین کند.

علاوه بر آن، تدابیر جدید در کنار تدابیری که در احکام قبلی ریاست جمهوری ذکر شده بود، معرفی می شود. پیش از این، روسیه در واکنش به اقدامات غیردوستانه و تحریم های آمریکا، سایر کشورها و سازمان‌های بین‌المللی و همچنین اقدامات اقتصادی موقت با هدف تضمین ثبات مالی روسیه، تدابیر اقتصادی ویژه‌ای را اعمال کرده بود.

این فرمان جدید به منظور تضمین امنیت روسیه و عملکرد بی وقفه صنعت این کشور امضا شده است و از لحظه انتشار رسمی لازم الاجرا است.

کد خبر: ۱۳۹٬۷۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha