۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸
رأی قاطع مجلس به شفافیت حقوق نمایندگان و مدیران مجلس
سخنگوی هیات رئیسه مجلس عنوان کرد

رأی قاطع مجلس به شفافیت حقوق نمایندگان و مدیران مجلس

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس ضمن تشریح مصوبات امروز مجلس، تصریح کرد: مجلس هفته آینده جلسه علنی خواهد داشت و اگر تا آن زمان ایرادات احتمالی شورای نگهبان به مجلس ارائه شود، در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید نظام الدین موسوی عصر امروز (سه شنبه ۱۷ اسفند) پس از پایان سلسله نشست های علنی مجلس برای بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع تشریح مصوبات امروز صحن علنی مجلس عنوان کرد: اولین مصوبه امروز صدور مجوز برای تاسیس ۱۱ مرکز پیشگیری، غربالگری و سرطان در مرکز ۱۱ استان بود.

وی ادامه داد: دیگر مصوبه موضوع جبران ضرر واحدهای تولیدی است که به واسطه قطع خدماتی مانند گاز و آب و برق به آنها خسارت وارد می شود. مجلس مصوب کرد قطع خدمات عمومی به این واحدهای تولیدی مستلزم جبران ضرر و زیان آنها خواهد بود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، رأی قاطع نمایندگان به شفافیت حقوق نمایندگان و مدیران مجلس را یکی دیگر از مصوبات مهم امروز مجلس دانست که با رأی قاطع ۲۰۰ نماینده همراه شد و تصریح کرد: مقرر شد از این پس حقوق نمایندگان و مدیران مجلس بر روی سامانه پرداخت حقوق سازمان امور استخدامی قرار گیرد تا مردم به راحتی بتوانند حقوق وکلای خود را مشاهده کنند.

موسوی افزود: یکی دیگر از مصوبات مجلس مجاز شدن دولت برای اقدام به منظور اختصاص اعتبار جهت مصوبات سفر مقام معظم رهبری به ویژه اختصاص اعتبار برای راه آهن غرب بود. همچنین یکی دیگر از مصوبات امروز کمک به سازمان صداوسیما از محل اعتبارات هزینه ای بود که این مهم از محل اجرای بند (ج) ماده ۳۷ قانون احکام دائمی برنامه توسعه است که با هدف فرهنگ سازی، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی صورت می گیرد.

وی تمدید بند (د) ماده تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مبنی بر تبدیل وضعیت ایثارگران با رعایت شرایط عمومی و دارا بودن صلاحیت های مربوطه را یکی دیگر از مصوبات امروز مجلس برشمرد و اظهار داشت: تصویب اختصاص ۲۷ صدم درصد از مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه ورزش همگانی آخرین مصوبه امروز صحن علنی مجلس بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: با این مصوبات پرونده بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در مجلس شورای اسلامی در مرحله مقدماتی بسته شد و این لایحه به طور رسمی فردا به شورای نگهبان تقدیم خواهد شد، البته شورای نگهبان به صورت غیررسمی در جریان مصوبات مجلس قرار داشته و بررسی های خود را آغاز کرده است، اما مطابق قانون شورای نگهبان تا ۱۰ روز فرصت دارد تا نظر نهایی خود را درخصوص لایحه بودجه به مجلس ارائه کند تا اگر مواردی برای اصلاح وجود داشته باشد، مجلس نسبت به آن اقدام کند.

موسوی تصریح کرد: بر همین اساس مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه هفته آتی نشست علنی خواهد داشت و اگر تا آن زمان شورای نگهبان نظر خود را به مجلس ارائه کرده باشد، در نشست روز یکشنبه ما وارد بررسی ایرادات شورای نگهبان خواهیم شد و اگر ایرادات شورای نگهبان تا آن زمان به مجلس ارائه نشده باشد، مجلس دستور کار عادی خود را دنبال خواهد کرد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس یازدهم تاکید کرد: با عنایت به تلاش های فشرده ای که نمایندگان مجلس طی روزهای گذشته انجام دادند، امیدواریم لایحه بودجه پیش از سال جدید تعیین تکلیف و به دولت ابلاغ شود.

کد خبر: ۱۳۹٬۷۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha