۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱
۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فناوری های نوین استفاده از آب های جوی اختصاص یافت
بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱؛

۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فناوری های نوین استفاده از آب های جوی اختصاص یافت

نمایندگان با اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای بهره برداری از فناوری های نوین و توسعه تجهیزات استفاده از آب های جوی در جهت مقابله با مشکلات ناشی از خشکسالی موافقت کردند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه، ۱۷ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با پیشنهاد الحاق یک بند به ماده واحده این لایحه با ۱۵۳ رأی موافق، ۲۴ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بر اساس این بند الحاقی؛

به دولت اجازه داده می شود نسبت به ایجاد سازمان توسعه و بهره برداری فناوری های نوین آب های جوی در زیرمجموعه وزارت نیرو براساس اساسنامه ای که تا پایان خردادماه ۱۴۰۱ به پیشنهاد وزارت نیرو به تصویب هیات وزیران برسد اقدام نماید. این سازمان مجاز خواهد بود با بهره مندی از درآمدهای اختصاصی و کمک دولت نسبت به انتقال و به کارگیری فناوری های نوین به منظور بهبود شرایط آبی کشور در مناطق مستعد اقدام نماید. اعتبار موردنیاز برای ایجاد راهبری تامین و بهره برداری از تجهیزات و ماشین آلات موردنیاز در سال ۱۴۰۱ از محل منابع جدول شماره ۲۲ موضوع جزء بند ی تبصره یک این قانون و با جابه جایی مصارف پیش بینی شده به تشخیص وزیر نیرو در سقف ۵ هزار میلیارد ریال پرداخت خواهد شد. همچنین از تاریخ تشکیل دستگاه اجرایی طرح باروری ابرها به شماره پرونده ۱۳۱۰۰۲۰۰۱ این سازمان خواهد بود. در سال ۱۴۰۱ کمک های دولت از محل ردیف متفرقه ۵۱۰۰۰۰۱ جدول شماره ۹ این قانون پرداخت و در سال آینده ردیفی مستقل برای این سازمان پیش بینی خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در توضیح این مصوبه اظهار داشت: به نمایندگان پیشنهاد دهنده تاکید کردیم از آنجاییکه ایجاد یک سازمان جدید خلاف برنامه است، همین طور وزیر نیرو نیز پذیرفته است این کار در ذیل وزارت نیرو انجام شود لذا این مصوبه موجب گسترش سازمان در وزارت نیرو نخواهد شد و درآمد اختصاصی نیز در آن نیست و رأی مجلس براین اساس بوده است و این را رعایت خواهیم کرد.

کد خبر: ۱۳۹٬۷۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha