۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
اجرای طرح تحول نخیلات دشتستان با تزریق اعتبار
نماینده دشتستان در مجلس خبر داد:

اجرای طرح تحول نخیلات دشتستان با تزریق اعتبار

بوشهر- رضایی نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی از اجرای طرح تحول نخیلات با تزریق اعتبار لازم خبر داد.

ابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: دشتستان قطب کشاورزی استان بوشهر است و محصولات تولیدی این شهرستان بویژه خرما و رطب از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی افزود: با وجود تلاش‌هایی که برای بهبود وضعیت معیشتی نخلداران انجام شده تاکنون این قشر مشکلات زیادی دارند ولی با تمهیداتی که اندیشیده شده و با افزایش صادرات خرما، قطعا وضعیت کشاورزان و تولیدکنندگان بهبود می‌یابد.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: نخیلات در چند سال اخیر به دلیل کمبود آب، به اندازه کافی آبیاری نشدند و تشنه هستند و بهبود وضعیت آبیاری نخیلات و سرپا نگه داشتن آنها نیاز به یک عزم ملی دارد.

رضایی تصریح کرد: در هفته جاری در صحن مجلس، پیشنهادی برای تقویت طرح تحول نخیلات مطرح کردم که با رای مثبت ۷۰ درصد نمایندگان به تصویب رسید.

وی یادآور شد: در این طرح مقرر شده در بند "ح" تبصره ۸ لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، وزارت جهاد کشاورزی موظف شده تا سقف ۳۰ هزار میلیارد تومان از محل فروش انواع منقول و غیر منقول مازاد خود و دستگاه‌های تابعه را به فروش رسانده و این وجوه نیز باید صرف مواردی در حوزه کشاورزی از جمله اجرای طرح تحول نخیلات شود.

رضایی گفت: به فضل خدا با اجرایی شدن این طرح در سال آینده، شاهد بهبود وضعیت نخیلات خواهیم بود و در واقع یک‌تحول اساسی در آبیاری و نگهداشت نخیلات انجام می‌شود.

کد خبر: ۱۳۹٬۷۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha