۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
تدوین ٢٢٢ برنامه اشتغالزایی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد

تدوین ٢٢٢ برنامه اشتغالزایی

عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ارائه گزارش سه ماه زیست بوم ملی اشتغال را به سران قوا، دستگاه ها و مردم به صورت کمّی و کیفی خبر داد.

به گزارش بازار، حجت الله عبدالملکی وزیر کار امروز (سه‌شنبه) در مراسم رونمایی از اطلس ملی اشتغال اظهار داشت:‌ پیش از دولت سیزدهم در حوزه اشتغال بخش های دولتی جدا از هم فعالیت می کردند و وضعیت اشتغال مانند ساعتی با اجزای از هم پاشیده بود، اما زیست بوم ملی اشتغال این اجزا را کنار هم قرار می‌دهد.

وی افزود: این زیست بوم در آبان‌ماه تصویب و با حضور رییس جمهوری رونمایی شد که مدل نظام جمهوری اسلامی برای تقویت و توسعه اشتغال است.

عبدالملکی با بیان اینکه شناسایی انواع طرح های اشتغالزایی در قالب اطلس است، گفت: ٧١ دستگاه و نهاد مردمی و انقلابی در اجرای این زیست بوم نقش دارند و ٢٢٢ برنامه های اشتغالزایی تدوین شده است.

وی ابراز داشت: اکنون سامانه و کتاب این زیست بوم آماده شده که از طریق سامه امکان رصد و شناسایی وضعیت اشتغال و نقاط قوت و ضعف ها است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان‌کرد: به ثمر رسیدن این زیست بوم و اطلس چندین ماه زمان برده است و شاهد حرکت پُرسرعت قطار کشور بر روی اشتغال خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در دولت مردمی سیزدهم یکی از چهار پروژه کلان، موضوع اشتغال است که یکی از ماموریت‌های اصلی وزارت کار و خواسته جدی رییس جمهوری از این وزارتخانه است.

عبدالملکی یادآور شد: این وزارتخانه به موجب قانون هماهنگ‌کننده دستگاه های اشتغالزای کشور است.

کد خبر: ۱۳۹٬۶۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha