۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
فعال شدن بیش از ۲ هزار واحد تولیدی با کمک دستگاه قضا
سخنگوی قوه‌قضاییه اعلام کرد

فعال شدن بیش از ۲ هزار واحد تولیدی با کمک دستگاه قضا

خدائیان، سخنگوی قوه قضاییه از فعال شدن دوباره بیش از دو هزار واحد تولیدی در سراسر کشور با کمک دستگاه قضا خبر داد.

به گزارش بازار، ذبیح الله خداییان سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دستگاه قضایی برای حمایت از تولید داخل و جلوگیری از قاچاق کالا چه برنامه‌ای دارد و اگر تخلف نهادهای دولتی در این زمینه محرز شود، ضمانت اجرایی قضایی آن چیست، همچنین قوه قضاییه برای ساماندهی اموال مکشوفه اموال تملیکی چه برنامه‌ای دارد افزود: در رابطه با حمایت از تولید و سرمایه گذاری مشروع قوه قضاییه اقدامات موثری داشته و دستورالعمل حمایت از سرمایه گذاری مشروع و حمایت از تولید به تصویب رسیده است.

وی افزود: برای اجرای این دستور العمل ستاد حمایت از اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه و با حضور مسئولان عالی قضایی تشکیل شده و این ستاد به صورت مرتب تشکیل جلسه می‌دهد و دبیرخانه این ستاد در داستانی کل کشور فعال است.
سخنگوی قوه قضاییه گفت: در استان‌ها ستادهای استانی حمایت از اقتصاد مقاومتی به طور مرتب تشکیل می‌شود و همکاری تنگاتنگی با فعالان اقتصادی و کارآفرینان دارند.

خداییان با بیان این که بیش از ۲ هزار واحد تولیدی در سراسر کشور با کمک دستگاه قضایی فعال شده‌اند و اقداماتی از قبیل ارائه مشاوره به کارآفرینان و تولید کنندگان داده می‌شود تاکید کرد: پیگیری‌های لازم برای جلوگیری از ورشکستگی واحدهای تولیدی انجام می‌شود.

خداییان با بیان اینکه پیگیری و جلوگیری از قاچاق کالا و ارز از سیاست‌هایی است که در دستور کار قوه قضاییه قرار دارد افزود: هر چند مبارزه با قاچاق فقط وظیفه دستگاه قضایی نیست و دولت در این زمینه وظیفه مهمی دارد.

خداییان ادامه داد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با مسئولیت رئیس جمهور تشکیل می‌شود و دستگاه‌های مختلفی عضو این ستاد هستند و هر کدام در رابطه با پیشگیری از قاچاق کالا وظایفی دارند که باید با اقداماتی که انجام می‌دهند از قاچاق کالا جلوگیری کنند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: اگر دستگاه‌های دولتی نیز مرتکب قاچاق کالا شوند، قوه قضاییه با آن‌ها برخورد خواهد کرد و هیچ تفاوتی از این نظر میان اشخاص حقیقی و دستگاه های دولتی وجود ندارد.

وی افزود: تاکنون پرونده‌های متعددی در رابطه با قاچاق کالا و ارز در دستگاه قضایی تشکیل شده اما بخشی از پرونده‌ها در صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی است.

خداییان خاطرنشان کرد: پرونده‌هایی مانند قاچاق سازمان یافته و حرفه‌ای و قاچاق کالاهای ممنوعه در صلاحیت دادگاه انقلاب قرار دارد و برخوردهای قاطعی در این زمینه صورت گرفته که این امر ادامه دار خواهد بود.

کد خبر: ۱۳۹٬۶۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha