۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
مازندران از خط پروازی مناسب برای توسعه تجارت محروم است
رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

مازندران از خط پروازی مناسب برای توسعه تجارت محروم است

ساری- مهاجر، رئیس اتاق بازرگانی مازندران نبود خط پروازی را از مهمترین عامل فراروی توسعه تجارت و صادرات با کشورهای هدف و تجاری از جمله قزاقستان مطرح کرد.

به عبدالله مهاجر در گفتگو با خبرنگار بازار نبود خط پروازی را از جمله موانع مهم فراری توسعه تبادلات تجاری با کشورهای حاشیه از جمله قزاقستان بیان کرد و گفت: موانعی در مسیر تجارت با همسایگان وجود دارد که باید رفع شود.

وی با اظهار اینکه وجود مانع در صدور وزیر، نبود خط پروازی و نبود زیرساخت های مهم از مهمترین چالش های فراروی توسعه تبادلات با کشورهای همسایه به شمار می رود، وضعیت کنونی تجارت و تبادلات با کشورهای همسایه را امیدوارکننده ندانست.

وی از قزاقستان به عنوان شریک و هدف تجاری یاد کرد و گفت: در حال حاضر بخش عمده ای از غلات مورد نیاز از طریق بندر آکتائو وارد می شود و باید موانع تجاری فراروی را از طرق مختلف از جمله تهاتر حل کنیم.

مهاجر همچنین بااشاره به ظرفیت های فراوان استان مازندران به ویژه در حوزه کشاورزی گفت: مازندران می تواند بخش عمده ای از نیازهای کشاورزی خود را از استان مازندران تامین کند و باید شرایط مطلوب برای بهره مندی از نیازمندی ها فراهم کنیم.

وی یادآور شد: هر ساله مقادیر قابل توجهی مواد لبنی، گوشتی و غیره از طریق مازندران به کشورهای خارجی نظیر قزاقستان صادر می شود.

کد خبر: ۱۳۹٬۶۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha