۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
کشاورزان مازندران برای مکانیزاسیون مشکل نقدینگی دارند
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

کشاورزان مازندران برای مکانیزاسیون مشکل نقدینگی دارند

ساری- کاظمی، فعال در گروه تولیدی ماشین آلات کشاورزی تامین نقدینگی را از مهمترین مشکلات کشاورزان برای مکانیزاسیون و نوسازی ناوگان کشاورزی اعلام کرد و خواستار حمایت دولت شد.

صادق کاظمی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به فعالیت در زمینه تولید انواع ماشین آلات کشاورزی شامل تراکتور، سمپاش، ساقه خرد کن وغیره اظهار داشت: در حال حاضر تولیدکنندگان با مشکلاتی نظیر تامین اعتبار و نقدینگی روبرو هستند.

وی با اشاره به ضعف اقتصادی کشاورزان یادآور داشت: لازم است از طریق دولت با پرداخت سوبسید و یا ارائه تسهیلات بانکی از این قشر حمایت شود زیرا کشاورزان نهایتا دارای یک قطعه زمین کشاورزی هستند و زراعت را برای تامین و پرداخت بدهی پیش فروش می کنند.

وی با تاکید براینکه روند وام دهی و پرداخت تسهیلات به کشاورزان باید تسهیل شود، افزود: اقبال کشاورزان برای مکانیزاسیون و نوسازی کشاورزی مطلوب است و حاضر هستند از تکنولوژی روز استفاده کنند ولی در تامین نقدینگی مشکل دارند.

کاظمی با عنوان اینکه استفاده از تکنولوژی سبب کاهش مصرف سموم در هکتار و مزارع کشاورزی می شود، گفت: با بهره گیری از تکنولوژی میزان مصرف سموم کشاورزی 50 درصد کاهش می یابد.

این تولیدکننده درباره صاردات کالاها و محصولات گفت: متاسفانه با تحریم های صورت گرفته مشکلاتی در زمینه صادرات وجود دارد زیرا ریسک بازگشت ارز بسیار بالا است و انتقال ارز از جمله دغدغه ها محسوب می شود.

کد خبر: ۱۳۹٬۶۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha