۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
میزان فوتی‌های تصادفات جاده‌ای قابل قبول نیست
وزیر راه و شهرسازی:

میزان فوتی‌های تصادفات جاده‌ای قابل قبول نیست

قاسمی، وزیر راه و شهرسازی گفت: سالانه بیش از ۱۶ هزار نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند که این آمار در مقایسه با میانگین فوتی‌های تصادفات در کشورهای دیگر قابل قبول نیست.

به گزارش بازار، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی امروز در همایش و برنامه ریزی برای سفرهای نوروزی در سال ۱۴۰۱ که در ستاد راهور ناجا شهرک آزمایش برگزار شد، اظهار داشت: سالانه بیش از ۱۶ هزار فوتی در تصادفات داریم که باید برای کاهش آمار فوتی‌ها و زخمی‌های تصادفات، تدابیر و برنامه ریزی‌های مدون داشت.

او با بیان اینکه در ایام نوروز شاهد افزایش سفرها خواهیم بود، گفت: ستاد نوروزی در وزارت راه و شهرسازی از مدتی قبل راه اندازی شد تا بتوانیم در تمامی مجموعه‌های حمل و نقلی هماهنگی‌های لازم را داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده، بخش راهداری از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه در خدمت مردم است و تمامی ۲۴ هزار نیروی راهداری در ایام نوروز با تمام قوا فعال خواهند بود.

قاسمی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی در بخش حمل و نقل جاده ای، هوایی، ریلی و دریایی تمام تلاش خود را می‌کند تا بهترین خدمات را به مردم ارائه کند.

او گفت: بیشترین حمل و نقل در بخش جاده‌ای به ویژه در بخش سواری ها، اتوبوس‌ها و کامیون‌ها است، اما در بخش هوایی نیز بر اساس آمار و اطلاعات ارائه شده، حجم مسافرت‌ها افزایش خواهد یافت.

وزیر راه افزود: با توجه به کمبودهایی که در بخش هوایی داریم، تلاش می‌کنیم که پروازها به دقت و در ساعت معین انجام شود و اگر مشکلی بود با پاسخگویی درست مسئولان و سعه صدر مردم این موضوع نیز به خوبی به سرانجام برسد.

قاسمی بیان کرد: حمل و نقل کشور در همه حوزه‌ها درگیر است و بنا به گفته رئیس سازمان بنادر کشور، سال گذشته ۸ میلیون مسافر هم در بخش دریایی کشور و در شهرهای بندرعباس، قشم و کیش داشتیم.

کد خبر: ۱۳۹٬۵۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha