۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
۸۲۰ میلیارد ریال وام برای جبران خسارت کشاورزی در مازندران پرداخت شد
رئیس جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با بازار:

۸۲۰ میلیارد ریال وام برای جبران خسارت کشاورزی در مازندران پرداخت شد

ساری - رئیس جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه سیل پارسال به بخش کشاورزی استان خسارت زیادی زد، گفت: برای جبران خسارت ۸۲۰ میلیارد تسهیلات قرض الحسنه ارائه شده است.

عزیزاله شهیدی فر در گفتگو با خبرنگار بازار درباره آخرین وضعیت جبران خسارت بخش کشاورزی ناشی از سیلاب سال قبل گفت: تاکنون بیش از ۸۲۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره و قرض الحسنه به کشاورزان خسارت دیده استان پرداخت شده است.

وی شمار کشاورزان خسارت دیده ناشی از سیلاب سال قبل را ۲۴ هزار نفر اعلام کرد و گفت: این افراد پس از تایید کارگروه مربوطه برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند.

شهیدی فر با اشاره به پایان برداشت مرکبات از باغات استان از باغداران و کشاورزان خواست تا میوه های مانده روی درخت را برای پیشگیری از خسارت آفت مگس برداشت کنند و افزود: برداشت میوه های روی درختان سبب قطع زنجیره انتقال خواهد شد.

مبارزه با آفات در مزارع و باغات مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه مبارزه با آفت مگس مدیترانه معمولا از نیمه اردیبهشت در استان آغاز می شود، یادآور شد: تاکنون خسارتی ناشی از این بخش اعلام نشده است.

وی با اشاره به انجام شالیکاری در استان مازندران با توجه به شیوع کرونا اظهار داشت: کشاورزان و شالیکاران باید با رعایت فاصله اجتماعی و توجه به مقررات و پروتکل های بهداشتی از گسترش این بیماری پیشگیری کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران همچنین درباره طرح مبارزه با آفات در گندمزارهای استان نیز گفت: تاکنون در بیش از ۷۰ هزار هکتار از مزارع استان این طرح اجرا شده است.

کد خبر: ۱۳٬۹۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha