۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
تنشهای سیاسی و اقتصادی بازار رمز ارزها را متحول کرد
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

تنشهای سیاسی و اقتصادی بازار رمز ارزها را متحول کرد

امروز بازار رمز ارزها متلاطم بود. مهمترین خبر در بازار رمز ارزها تصمیم دولت امریکا برای امضای فرمان اجرایی مدیریت بازار در هفته جاری است.

بازار؛ گروه بین الملل: در روز سه شنبه هفده اسفند سال ۱۴۰۰ قیمتها در بازار رمز ارزها متغیر بود بود. طبق گزارش منتشر شده توسط کوین دسک ارزش هر بیت کوین در بازار جهانی به ۳۸ هزار و ۵۴۳ دلار رسید که کمتر از ۰.۳ درصد نسبت به روز قبل از آن بالاتر بود و ارزش هر اتریوم در مرز ۲۵۲۵ دلار قرار گرفت که کاهشی بالغ بر ۰.۶ درصدی نسبت به روز قبل از آن را شاهد بود. در این روز هر رمزارز XRP با قیمت ۷۲ سنت مبادله شد که ۰.۵ درصد نسبت به روز قبل از آن پایین تر بود.

نکته دیگر میزان مبادلات در بازار رمز ارزها بود. در این روز میزان تقاضا برای بیت کوین در بازار جهانی رشد کرد اگرچه همچنان نرخ رشد تقاضا برای رمز ارزها نسبت به رکوردهای تاریخی پایین تر است. برخی بر این باورند که تحولات اقتصادی و سیاسی در دنیای امروز، تنش های روسیه و اوکراین و افزایش قیمت انرژی در بازار جهانی از عواملی است که باعث نوسان های اخیر در ارزش رمز ارزها در بازار جهانی شده است.

بحران های اوکراین و افزایش شمار قربانیان در حمله روسیه به اوکراین باعث شد تا بازار رمز ارزها با چالش تازه ای روبرو شود. از طرف دیگرافزایش قیمت انرژی هم چالش تازه ای را برای سرمایه گذاران ایجاد کرد. کوین دسک نوشت:«افزایش قیمت انرژی یکی از بحران هایی است که این روزها دنیا را درگیر کرده است و سرمایه گذاران نگران تاثیر این بحران روی تورم و مشکلات اقتصادی بعد از آن هستند.اما این شرایط نمی تواند باعث سقوط بیت کوین شود. هم اکنون ارزش هر بیت کوین کمتر از ۴۰ هزار دلار است و بررسی های تاریخی نشان می دهد هر گاه قیمت پایین تر از ۴۰ هزار دلار بوده است، سرمایه گذاری در این بازار روند افزایشی به خود می گرفت و بستر را برای رشد قیمت فراهم می کرد.»

از طرف دیگر جو بایدن رییس جمهوری امریکا در نظر دارد در هفته جاری اولین دستور اجرایی ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۲ را امضا کند. رویترز در این مورد نوشت:«این دستور اجرایی در مورد مدیریت بر بازار رمز ارزها است و قرار بر این است که نظارت در این بازار افزایش پیدا کند.» از زمانی که بایدن در امریکا روی کار آمد، تلاش برای مدیریت بازار رمز ارزها در امریکا شروع شد ولی تا کنون کنگره و سنا در این زمینه به توافق نرسیده اند. به همین دلیل رییس جمهور در نظر دارد از قدرت این سمت استفاده کند و دستور اجرایی ریاست جمهوری را به این مساله اختصاص دهد. این طرح قرار است در هفته جای به امضا برسد.

بعد از توسعه بازار رمز ارزها و افزایش بی سابقه قیمت آن در بازار، فشار روی کاخ سفید برای مدیریت در این بازار افزایش یافت. رویترز در این مورد نوشت:« کشورهای جهان بر این باورند که کاخ سفید باید نقش مرکزی برای کنترل بازار رمز ارزها بر عهده بگیرد. قانون گذاری در بازار رمزارزها و مقابله با نوسان های زیاد در این بازار در دستور کار دولت امریکا قرار دارد. این فشارها زمانی افزایش یافت که تحریم های اقتصادی غرب علیه روسیه نیز اجرایی شد. تحلیل گران بر این باورند که روسیه می تواند از بازار رمز ارزها برای دور زدن تحریم ها استفاده کند به همین دلیل نظارت بر این بازار و فعالان آنها برای امریکا اهمیت بیشتری دارد.»

پیش بینی می شود با امضای این دستور و افزایش نظارت بر بازار رمز ارزها شاهد کاهش قیمت در این بازار باشیم و در صورتیکه بحران های کنونی باعث تنش اقتصادی بیشتری در دنیا شود،سرعت کاهش قیمت رمز ارزها در بازار جهانی افزایش می یابد.

کد خبر: ۱۳۹٬۵۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha