۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱
تاکید رئیس قوه قضائیه بر تسریع شکل گیری سامانه جامع تجارت

تاکید رئیس قوه قضائیه بر تسریع شکل گیری سامانه جامع تجارت

رئیس دستگاه قضا بر تسریع شکل گیری سامانه جامع تجارت برای شفاف سازی در ورود و خروج کالاها تاکید کرد.

به گزارش بازار، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در نشست امروز شورای عالی قضایی با قدردانی از اقدامات دولت در راستای شفاف سازی چرخه صادرات و واردات کشور گفت: با ورود دولت چرخه معیوب گذشته تا حدودی شرایط بهتری پیدا کرده و اقدامات خوبی انجام شده است و دولت به دنبال سامانه جامع تجارت است که شاهد مشکلات کمتری درباره وضع کالاها در انبارهای گمرک باشیم.

وی تاکید کرد: با شکل گیری سامانه جامع تجارت سامانه های کشتیرانی، گمرک و وزارت صمت به این سامانه متصل می شوند و بسیاری از مشکلات امروز را نخواهیم داشت.

رئیس دستگاه قضا افزود: در حال حاضر دیده می شود که کالاهایی در گمرک یا کشتی راکد مانده و دچار فساد شده اند و همه این مسائل هزینه های بسیاری برای کشور دارد که البته دولت برای حل این مشکل با جدیت پیگیری می کند.

محسنی اژه ای گفت: شرایط فعلی بستری برای افراد سودجو است و همین خلاءهایی که وجود دارد ممکن است برای برخی افراد فرصت طلب شرایطی ایجاد کند، بنابر این ما در کنار دولت هستیم اگر جایی نیاز به اصلاح قانون هم باشد پیگیری می کنیم.

وی افزود: حدود هشت هزار کانتینر در انبارهای متروکه رها شده بود که اخیراً با تلاش دولت و قوه قضائیه ۴ هزار کانتینر تعیین تکلیف شده است که امیدواریم این فرآیند معیوب ثبت سفارش، ورود و خروج کالا برطرف شود که به تبع آن شاهد کاهش قاچاق هم خواهیم بود.

رئیس دستگاه قضا در ادامه گریزی هم زد به تغییر کاربری ها در اراضی ملی و گفت: درباره ساخت و سازهای غیر مجاز دولت با روحیه انقلابی ورود کرده و دستگاه های مختلف به خصوص وزارت جهاد کشاورزی و سایر نهادهای دولتی هم در تلاش هستند تا ساخت و سازهای غیر مجاز شناسایی و از بین برود.

محسنی اژه ای افزود: ما از دستگاه های اجرایی و دولتی می خواهیم که قبل از ساخت و سازهای غیر مجاز موضوع تغییر کاربری ها را پیگیری کنند تا در اراضی ملی و حریم و بستر رودخانه ها تصرف غیر مجاز صورت نگیرد که ما ناچار به تخریب شویم.

وی گفت: برنامه های خوبی از سوی دولت در دست اقدام است که امیدواریم هر چه سریعتر ساخت و سازهای گذشته در اراضی ملی تخریب شود.

کد خبر: ۱۳۹٬۴۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha