۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۶
جلسه سرنوشت ساز برای بازار طلا| فدرال رزرو چه تصمیمی می گیرد؟
تحلیل بازار جهانی طلا؛

جلسه سرنوشت ساز برای بازار طلا| فدرال رزرو چه تصمیمی می گیرد؟

ادامه روند صعودی طلا تا حد زیادی به جلسه هفته آینده فدرال رزرو آمریکا در خصوص اعلام نرخ بهره بانکی گره خورده است.

به گزارش بازار، با آغاز هفته جدید معاملات، قیمت طلا برای اولین بار از آگوست ۲۰۲۰ به این سو، به ۲۰۰۰ دلار افزایش یافت. اقتصاددانان در کومرزبانک معتقدند که دارایی های امن در میان تنش های روسیه و اوکراین احتمالا به افزایش قیمت خود ادامه داده و میزان تقاضا در بازارهای جهانی برای آنها نیز افزایش خواهد یافت.


پناه بردن به طلا
کارشناسان کومرز بانک با انتشار بیانیه ای اعلام کردند: وضعیت در اوکراین بیش از پیش تشدید می‌شود. پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اوایل این هفته طی سخنانی تاکید کرد که وضع تحریم های اقتصادی علیه روسیه به مثابه اعلان جنگ علنی علیه این کشور است؛ اظهاراتی که نهایتا باعث شده تا با ایجاد ترسی عجیب در بازار منجر به ریزش دارایی های ریسک پذیر و البته افزایش قیمت دارایی های امن مانند طلا شود.

اما در ادامه روند فعلی بازار، دو فاکتور فاندامنتال مهم ممکن است بازار طلا را تحت الشعاع خود قرار داده و دستکم از سرعت افزایش قیمت فعلی این فلز گرانبها بکاهند. نخستین فاکتور، انتشار گزارش مربوط به بازار کار آمریکا است که بر اساس گزارش منتشر شده در روز جمعه، تعدادی قابل توجهی شغل در سراسر ایالت متحده ایجاد شده است.

دومین فاکتور نیز به نرخ بهره بانکی باز میگردد که فدرال رزرو قرار است هفته آینده نرخ نخستین مرحله از افزایش آن را اعلام کند. بر اساس پیش بینی کارشناسان، احتمالا نرخ بهره تا ۲۵ واحد افزایش خواهد یافت.

هر دو فاکتور یاد شده از عوامل مهم و تاثیرگذار بر قیمت طلا خواهند بود که در صورت اتخاذ سیاست مناسب از سوی فدرال رزرو و سایر دستگاه های اقتصادی دولت آمریکا می تواند به تقویت اقتصاد این کشور و در نتیجه تقویت ارزش دلار در برابر طلا کمک کند.

کد خبر: ۱۳۹٬۴۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha