۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲
تکلیف مجلس به استانداران برای ارائه گزارش پیشرفت پروژه های استانی
بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱؛

تکلیف مجلس به استانداران برای ارائه گزارش پیشرفت پروژه های استانی

نمایندگان مجلس استانداران را مکلف کردند به منظور ایجاد شفافیت و تقویت ساز وکار نظارتی پیشرفت فیزیکی پروژه های هر استان را هر ۳ ماه یکبار به نمایندگان هر استان گزارش دهند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت سوم امروز (یکشنبه، ۱۵ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، بندهای الحاقی ۴ و ۵ تبصره ۸ ماده واحده این لایحه را به شرح زیر به تصویب رساندند.

بندالحاقی۴- وزارت نیرو موظف است تا پایان شهریورماه ۱۴۰۱ نسبت به راه‌اندازی سامانه جامع و اطلس راهنمای داده های آب سطحی و زیرزمینی اقدام نماید و براساس آن مناطق بحرانی آب را حداکثر تاپایان مهرماه ۱۴۰۱ به تصویب شورای عالی آمایش سرزمینی برساند. پس از تصویب مصادیق مناطق بحرانی آب کلیه دستگاه‌های اجرایی موظفند از صدور مجوز فعالیت و پروانه بهره برداری، تأمین زیرساخت(آب، برق و گاز) و ارائه خدمت به واحدهای جدید صنایع آب‌بر(به تشخیص وزارت نیرو) جلوگیری نمایند.

بندالحاقی۵- استانداران مکلفند به منظور ایجاد شفافیت و تحصیل ساز و کار نظارت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص نحوه تخصیص اعتبارات به پروژه های دارای ردیف ملی و استانی مربوط به هر استان را به تفکیک شهرستان ها همراه با گزارش روند پیشرفت فیزیکی پروژه ها هر ۳ ماه یکبار به صورت مکتوب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان اعلام نمایند.

کد خبر: ۱۳۹٬۲۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha