۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
اعطای تسهیلات به ۲۰ هزار و ۷۸۵ واحد صنعتی در سال گذشته
سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت مطرح کرد

اعطای تسهیلات به ۲۰ هزار و ۷۸۵ واحد صنعتی در سال گذشته

صادقی نیارکی، سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به روند افزایشی تولیدات ۲۱ کالای منتخب صنعتی از مجموع ۲۹ کالای صنعتی مهم و راهبردی، گفت: بررسی شاخص های صنعتی کشور در ۱۱ ماهه سال ۹۸، نشان از رشد ۶/۵ درصدی تعداد پروانه های بهره برداری صادره دارد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیارکی افزود: در این مدت، ۵ هزار و ۸۹۲ فقره پروانه با میزان سرمایه گذاری بیش از ۵۵ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۹۳ هزار و ۷۹۵ نفر به صادر شده است.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت همچنین از رشد ۳۰ محصول منتخب صنعتی ومعدنی از میان ۴۱ محصول منتخب این حوزه خبرداد و گفت: به عنوان نمونه در برخی محصولات صنعتی مانند لوازم خانگی شامل یخچال و فریزر، تلویزیون و ماشین لباسشویی با تولید ۲ هزارو ۴۷۳ دستگاه، حدود ۱۲.۸ درصد و محصولات پتروشیمی با تولید ۷ میلیون ۴۹۰ هزار تن، بیش از ۹/. درصد افزایش تولید داشته ایم.

اعطای تسهیلات به ۲۰ هزار و ۷۸۵ واحد صنعتی در قالب طرح رونق تولید

صادقی نیارکی در ادامه آماری از میزان پرداخت تسهیلات در قالب طرح رونق تولید ارائه کرد و گفت: در سال ۹۸، در قالب طرح رونق تولید بیش از ۳۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات به ۲۰ هزارو ۷۸۵ واحد صنعتی پرداخت شده است.

وی با اشاره به سهم ۳۰ درصدی بخش صنعت و معدن از میزان تسهیلات پرداخت شده توسط بانک مرکزی در ۹ ماهه سال گذشته، تصریح کرد: تسهیلات پرداختی بانک ها و موسسات اعتباری در ۹ ماهه سال گذشته به بخش های مختلف اقتصادی مبلغ ۶۲۶ هزار میلیارد تومان بوده که سهم بخش صنعت و معدن از کل اعتبارات پرداخت شده، بالغ بر۱۹۰ هزارمیلیارد تومان بوده و این در حالی است طبق قانون برنامه ششم توسعه باید ۴۰ درصد از منابع به بخش صنعت و معدن اختصاص می یافت.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت با تاکید بر افزایش نیاز واحدهای صنعتی به سرمایه در گردش گفت: نقدینگی مورد نیاز بخش صنعت حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان برآورده شده است که امیدوارم در سال جهش تولید، بخش عمده ای از اعتبارات ومنابع سیستم پولی و بانکی به سمت تولید با هدف جهش تولید هدایت شود.

کد خبر: ۱۳٬۹۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha