ستاد مجازی رصد وضعیت حمل‌ و نقل در قلمرو اوکراین تشکیل شد
دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری:

ستاد مجازی رصد وضعیت حمل‌ و نقل در قلمرو اوکراین تشکیل شد

دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری، ضمن اعلام نکات مهمی پیرامون وضعیت جدید در اوکراین، از تشکیل یک ستاد مجازی برای رصد وضعیت حمل و نقل در قلمرو اوکراین و کشورهای همسایه آن خبر داد.

به گزارش بازار، معاونت بین‌الملل اتاق ایران بر مبنای اطلاع از دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، پیرامون وضعیت جنگی در اوکراین نکات مهمی را به اطلاع بازرگانان و فعالان اقتصادی رساند.

بر مبنای این اعلام لازم است تا اطلاع ثانوی از هرگونه تردد به مقصد یا عبور از قلمرو اوکراین و مولداوی و متناظرا تحویل مجوزهای تردد مقصد و عبوری از قلمرو آن کشور خودداری و فهرست مجوزهای تردد تسویه نشده در قالب جدولی متضمن شماره مجوز تردد، پلاک، ترانزیت، نام شرکت، نام و شماره همراه راننده به دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی جهت اقدامات بعدی منعکس شود.

به علاوه هرگونه اطلاعات ناوگان متوقف در قلمرو اوکراین در کشورهای همسایه آن کشور در مجاورت مرزهای مشترک که از قبل به مقصد آن کشور یا جهت عبور از آن به مقاصد بعدی اقدام به حمل محموله کرده‌اند، باید در اسرع وقت مشخصات پلاک، نام شرکت، محموله، نام و شماره همراه راننده و دیگر اطلاعات تکمیلی به همین دفتر اعلام شود.

بر مبنای این اعلام وضعیت پیش رو تحت پیگیری دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی قرار داشته و به منظور هماهنگی امور مرتبط با حوزه حمل‌ونقل در قلمرو اوکراین، ستادی مجازی با مشارکت عوامل مختلف جهت رصد مستمر وضعیت تشکیل شده است.

همچنین پیرو اطلاعیه‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در بخارست، خروج امن از قلمرو اوکراین از گذرگاه مرزی با رومانی در Siret-Halmeu میسر بوده و روادید ملی ورود به رومانی (و متعاقباً گذر از بلغارستان) در این گذرگاه برای رانندگان صادر خواهد شد.

افزون بر این شماره تلفن ۰۰۴۰۷۶۱۱۲۱۸۰۲ و واتساپ ۰۹۱۲۲۴۴۲۲۰۸ جهت هماهنگی‌های لازم اعلام شده است. همچنین در صورت ورود به مولداوی امکان دریافت روادید ملی رومانی از طریق کنسولگری‌های رمانی در شهرهای Chisinau، Cernauti، Cahul، Balti میسر خواهد بود.

نکته دیگر اینکه بر اساس اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در ورشو، هر هشت مبادی مرزی با لهستان جهت تردد باز است و نیازی به روادید ملی لهستان یا شنگن نیست. همچنین تردد صرفاً با گذرنامه و روادید اوکراین تا مهلت ۱۵ روزه میسر است. به علاوه نیازی به گواهی واکسن و پی سی آر نیست. افزون بر این اماکن محدودی جهت پذیرایی مختصر و یک شب اقامت در نظر گرفته شده است؛ اطلاعات تکمیلی در این زمینه در سایت سفارت جمهوری اسلامی ایران در ورشو قابل مشاهده بوده و سفارت مربوطه با شماره تماس ۰۰۴۸۵۰۲۷۸۰۶۳۱ و آدرس الکترونیکی ذیل در دسترس است.

بر مبنای این اعلام، بدیهی است تردد در داخل قلمرو اوکراین صرفاً در صورت فراهم شدن امنیت میسر خواهد بود و بنابراین ضروری است رانندگان از اماکن نظامی دور باشند.

به علاوه وضعیت بندر اودسا و خطوط کشتیرانی مربوطه جهت تسهیل بازگشت رانندگان از قلمرو ترکیه و همچنین وضعیت مرز لهستان جهت بازگشت از قلمرو شنگن در دست پیگیری است. اما کیفیت و استمرار ارتباط با رانندگان منوط به وضعیت شبکه مخابراتی و پوشش اینترنتی در آن قلمرو خواهد بود.

کد خبر: ۱۳۹٬۰۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha