۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱
تولید نفت و گاز افزایش یابد| انرژی خورشیدی جایگزین فوری سوخت فسیلی نیست!
ایلان ماسک خواستار شد؛

تولید نفت و گاز افزایش یابد| انرژی خورشیدی جایگزین فوری سوخت فسیلی نیست!

مالک بزرگترین صنایع تولیدی مبتنی بر انرژی خورشیدی با انتشار توئیتی حیرت آور، خواستار افزایش تولید نفت و گاز در جهان شد.

به گزارش بازار، ایلان ماسک مالک شرکت تسلا و از رهبران جایگزین ساختن سوخت های فسیلی با انرژی خورشیدی و الکتریسیته در خودروهای این برند مشهور، با انتشار پیامی توئیتری و عجیب، خواستار افزایش تولید و استخراج نفت و گاز شد.

بر اساس این گزارش، ایلان ماسک در رشته پیام های توئیتری خود، ضمن ابراز تاسف از بیان این خواسته خود، تاکید کرد که افزایش تولید و اتکا به سوخت های فسیلی قطعا به درآمد تجاری تسلا لطمه وارد خواهد کرد ولی به گفته وی، راه حل های انرژی پایدار به سادگی نمی توانند برای جبران صادرات نفت و گاز روسیه فورا واکنش نشان دهند.

اگرچه این اظهارات ماسک به عنوان مالک بزرگترین تولید کننده خودرو و سایر ادوات بر پایه انرژی خورشیدی و الکتریسیته عجیب به نطر می رسد، اما احتمال می رود فعالیت های جانبی تسلا منجر به افزایش نگرانی وی از بهای جهانی نفت و گاز در پس تحریم های گسترده شکل گرفته علیه روسیه شده است.

ایلان ماسک در حال حاضر درگیر پروژه بزرگ و مشهور Space X بوده و سال گذشته نیز از قصد خود برای انجام عملیات حفاری و اکتشاف گاز در ایالت آریزونا خبر داده بود. به گفته کارشناسان، راه اندازی پروژه مذکور وی و پرتاب سفینه و ماهواره های مرتبط با آن تنها با اتکا به منابع سوختی فسیلی قابل انجام بوده و انرژی خورشیدی قادر به تامین انرژی مورد نیاز برای پرتاب ماهواره های این پروژه نخواهد بود.

اکنون به نظر می رسد با افزایش بحران سوخت و قطع گازرسانی نورد استریم ۲ به اروپا در کنار بسته شدن بازارهای بین المللی به روی صادرات نفت و گار روسیه، نگرانی صنایع بزرگ از ادامه دار شدن تحریم های وضع شده روسیه در حال افزایش است.

افزایش بهای انرژی در بازارهای بین المللی تا حد زیادی منجر به افزایش قیمت تمام شده محصولات تولیدی در صنایع مختلف شده که با توجه به نرخ فعلی تورم در جهان و کاهش توان خرید، منجر به کوچکتر شدن هر چه بیشتر صنایع تولیدی در سطح جهان خواهد شد.

کد خبر: ۱۳۸٬۹۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha