۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
افزایش حاشیه سود نماد شبصیر در نوسانات نفت
گزارش تحلیل بازار نشان داد؛

افزایش حاشیه سود نماد شبصیر در نوسانات نفت

استایرن به عنوان یکی از محصولات نماد شبصیر در مجموع افزایش هفتگی ۹۳ دلاری داشته و در قیمت ۱، ۳۵۱ دلار تثبیت شده به همین دلیل تقاضا برای سهام این نماد رو به افزایش است.

بازار؛ گروه بورس: شرکت پتروشیمی بصیر قائد به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های تولیدکننده استایرن در ایران به تازگی با روند صعودی ارزش سهام همراه شده است و این مساله تحت تاثیر عوامل بنیاید و رشد قیمت محصولت این شرکت در بازارهای جهانی است، به طوری که استایرن یک هفته صعودی دیگر را پشت سر گذاشته است. همچنین در این هفته با وجود کاهش ۳۱ دلاری در روز جمعه، در مجموع افزایش هفتگی ۹۳ دلاری داشته و در قیمت ۱، ۳۵۱ دلار تثبیت شده است.

از طرف دیگر جو کلی بازار جهانی استایرن در این هفته مثبت و صعودی است، اما بعد از ورود نفت به کانال نزولی و اصلاح قیمت آن استایرن هم ۳۱ دلار اصلاح کرده است البته باید توجه داشت اصلاح جزئی قیمت نفت بعد از افزایش های اخیر ناشی از بروز جنگ اوکراین و روسیه رخ داده و عملا اصلاح به حساب نمی آید و قیمت استایرن هم همچنان بالاتر از نرخ های قبلی است.

در بازار هند تقاضای خرید استایرن قوی بوده و از افزایش قیمت حمایت شده است، به همین دلیل پیش بینی می شود قیمت این محصول دوباره با یک رشد جدید همراه شود و از آنجایی که نماد شبصیر در بورس ایران هم چند وقت اخیر اصلاح زیادی داشته روند افزایش تقاضا برای سهام آن ادامه دار خواهد شد و این مساله می تواند با ادامه افزایش قیمت محصولات شرکت در بازار جهانی شتاب بگیرد

در واقع نفت به عنوان صنعت بالادست این محصول بعد از اوج گیری قیمتی خود وارد فاز اصلاح شده و به دنبال آن تمایلات خرید استایرن هم در چین کاهش داشته و منجر به کاهش قیمت این محصول در بازار داخلی چین و سپس در بازار بین المللی شد. از سوی دیگر ضعف تقاضا در بازار پایین دست کاهش تمایلات خرید استایرن را تشدید کرده اما در بازار هند تقاضای خرید استایرن قوی بوده و از افزایش قیمت حمایت شده است، به همین دلیل پیش بینی می شود قیمت این محصول دوباره با یک رشد جدید همراه شود و از آنجایی که نماد شبصیر در بورس ایران هم چند وقت اخیر اصلاح زیادی داشته روند افزایش تقاضا برای سهام آن ادامه دار خواهد شد و این مساله می تواند با ادامه افزایش قیمت محصولات شرکت در بازار جهانی شتاب بگیرد.

کد خبر: ۱۳۸٬۸۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha