۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹
تحریم های ایران باید با ارائه تضمین لغو شود
وزیر خارجه روسیه:

تحریم های ایران باید با ارائه تضمین لغو شود

لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: در مذاکرات هسته ای در وین پیشرفت هایی به دست آمده است و احیای توافق هسته ای نیازمند پایبندی دو طرف به تعهداتشان است.

به گزارش بازار، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با همتای قرقیزستانی خود گفت در مذاکرات هسته ای در وین پیشرفت هایی به دست آمده است و ما خواستار عبور از موانع و دشواری ها هستیم. احیای توافق هسته ای نیازمند پایبندی دو طرف به تعهداتشان است.

وی افزود: باید تحریم های تجاری ایران لغو و روابط اقتصادی با ایران از سر گرفته شود. ما همچنین توقف تحریم های شدید غرب علیه ایران را خواستاریم.

لاوروف در ادامه گفت: باید تضمین داده شود که بار دیگر این تحریم ها تکرار نخواهد شد.

سرگئی لاوروف گفت: روسیه خواهان ضمانت های مکتوب از آمریکا درباره آن است که تحریم ها علیه مسکو، تاثیری بر همکاری ما با تهران نخواهد داشت.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: درباره دور بعدی مذاکرات با هیئت اوکراینی، هیچ پیشنهادی از طرف کی‌یف دریافت نکرده ایم. کی‌یف به دنبال تشدید درگیریهاست که امنیت غیرنظامیان را تهدید می کند. روسیه از همان ابتدای عملیات نظامی در اوکراین، برای ایجاد گذرگاه های امن آمادگی داشته است. بر اهمیت اینکه اوکراین، حاکمیت روسیه بر شبه جزیره کریمه را به رسمیت بشناسد تاکید داریم. سخنان خشمگینانه رئیس جمهور اوکراین، امید زیادی درباره مذاکرات باقی نمی گذارد.

لاوروف تاکید کرد: روسیه از ثبات اوضاع داخلی در قرقیزستان و اصلاحات قانون اساسی در این کشور استقبال می کند.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: از سلاح فقط علیه زیرساخت های نظامی که تهدیدی برای روسیه است، استفاده می کنیم. بیش از ۱۵۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال دانشجویان خارجی در اوکراین اختصاص دادیم. مقامات اوکراینی از دانشجویان خارجی به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند. مقامات کی‌یف، اجازه خروج غیرنظامیان از شهرها را نمی دادند تا از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده کنند.

لاوروف افزود: هیئت مذاکره کننده ما منتظر پاسخ اوکراینی ها به خواست های مربوط به خلع سلاح اوکراین و به رسمیت شناختن شبه جزیره کریمه به عنوان بخشی از خاک روسیه است.

کد خبر: ۱۳۸٬۸۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha