۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰
تاخیر ۷ شرکت در پرداخت سود سهام عدالت
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد

تاخیر ۷ شرکت در پرداخت سود سهام عدالت

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هفت شرکت در پرداخت ۴ هزار میلیارد تومان از سود سهام عدالت مردم تاخیر داشته اند و این سود باید تا پایان اسفند به حساب مردم واریز شود.

به گزارش بازار، محمدرضا پورابراهیمی در این باره تصریح کرد: حدود ۲۹ هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت است که باید توسط مجموعه شرکت‌ها به دولت و بعد از آن هم به مردم پرداخت شود.

وی با اشاره به گزارش شورای عالی بورس به کمیسیون اقتصادی، افزود: طبق گزارش‌های ما تقریباً ۲۵ هزار میلیارد تومان از این سود سهام هم اکنون آماده واریز به حساب مردم است، اما پرداخت حدود ۴ هزار میلیارد تومان دیگر - متعلق به هفت شرکت - با تاخیر مواجه شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر رعایت الزامات قانونی در پرداخت سود سهام عدالت، گفت: طبق قانون این سود باید حداکثر تا پایان اسفند ماه پرداخت شود.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: تاخیر در پرداخت سود سهام عدالت مردم، با جدیت در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال پیگیری است.

بر اساس اعلام رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، شرکت مخابرات ایران در دومین سال متوالی از پرداخت سود استنکاف کرده است، به علاوه گروه مپنا و صنایع سیمان دشتستان تا کنون سود خود را پرداخت نکرده اند. همچنین شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، فولاد خوزستان و پالایش نفت تبریز نیز تنها بخشی از سود خود را پرداخت کرده اند.

کد خبر: ۱۳۸٬۸۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha