۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۴
 تسهیل دریافت مجوز و کسب‌وکارها از راهکارهای پیشگیری از فعالیت اخلالگران اقتصادی است
عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس:

تسهیل دریافت مجوز و کسب‌وکارها از راهکارهای پیشگیری از فعالیت اخلالگران اقتصادی است

شهبازی، عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس پیشگیری را مهم‌ترین راهکار در مقابله با اخلالگران اقتصادی دانست و عنوان کرد: برای پیشگیری باید مقدمات و زمینه‌ها به‌خوبی چیده شود.

به گزارش بازار، علیرضا شهبازی عضو کمیسیون برنامه‌ریزی و بودجه مجلس با اشاره به طرح مجلس برای افزایش برخورد با اخلالگران اقتصادی گفت: مجازت اخلالگران اقتصادی باعث می‌شود فشارهایی که به مردم از این ناحیه وارد می‌شود کاهش پیدا کند.

وی درعین‌حال پیشگیری را مهم‌ترین راهکار در مقابله با اخلالگران اقتصادی دانست و عنوان کرد: برای پیشگیری باید مقدمات و زمینه‌ها به‌خوبی چیده شود و در این راستا باید کسب مجوزها را تسهیل و کسب‌وکارها را حمایت کرد.

عضو کمیسیون برنامه‌ریزی و بودجه مجلس در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با تاکید بر اینکه باید شرایط جامعه را به‌گونه‌ای مهیا کنیم که ادارات، سازمان‌ها و نهادها برای دادن مجوز، با شفافیت اقدام به این کار کنند، اظهار کرد: اساساً نباید اجازه دهیم جرمی اتفاق بیفتد که بعد مجبور شویم از دستگاه‌های نظارتی و قوه قضائیه درخواست ورود کنیم.

وی برخورد قضایی و انتظامی را در مرحله آخر دانست و تاکید کرد: باید زمینه فساد و مشکلات اقتصادی را رفع کرد. متأسفانه این زمینه‌ها در ارتباط با کسانی که مجوزهای کسب‌وکار را ارائه می‌دهند وجود دارد زیرا عملکرد شفافی ندارند. معمولاً مردم در این زمینه نارضایتی دارند و از عملکرد مدیران و مسئولین دراین‌خصوص راضی نیستند.

شهبازی بیان کرد: مسئله شفافیت در مجلس مطرح و به طور جد مورد پیگیری است و معتقد هستیم در جامعه و باقی قوا نیز به این صورت عمل کنند. در واقع باید کاری کنیم که زمینه‌های جرایم و فساد اقتصادی ایجاد نشود. در دولت‌های گذشته تلاش‌هایی صورت گرفت اما نتوانستند در این جهت موفق باشند. معتقد هستیم حجت‌الاسلام رئیسی باتوجه‌به تجربیاتی که در سازمان بازرسی و قوه قضائیه داشته‌اند، دولت را به سمتی هدایت کنند که زمینه‌های فساد اقتصادی کمتر شود.

وی با بیان اینکه امکان رفع کامل فساد اقتصادی وجود ندارد درعین‌حال تصریح کرد: مواردی که از فساد اقتصادی باقی می‌ماند باید توسط دستگاه‌های نظارتی و قوه قضائیه جدی مورد برخورد قرار گیرند تا شاهد فسادهایی که در جامعه رخ می‌دهد نباشیم.

عضو کمیسیون برنامه‌ریزی و بودجه مجلس به بودجه سال آینده اشاره و اظهار کرد: اعتقاد داریم این بودجه در جهت اصلاح ساختار بودجه است که این موضوع همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار داشته است. امیدوار هستیم در سال‌های آینده اصلاح ساختار بودجه بهتر صورت بگیرد.

کد خبر: ۱۳۸٬۷۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha