۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
رشد جمعیت در وضعیت بحرانی است
وزیر بهداشت:

رشد جمعیت در وضعیت بحرانی است

وزیر بهداشت گفت: متاسفانه رشد جمعیت در وضعیت بحرانی است؛ در کرونا رنگبندی شهرها شامل قرمز، نارنجی، زرد و آبی است، اما در رشد جمعیت در وضعیت قرمز قرار داریم و رشد جمعیت به پایین‌ترین حد رسیده است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت بهداشت، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه شورای اداری شهرستان‌های آزادشهر و رامیان که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر برگزار شد، افزود: در وزارت بهداشت باید برای رشد جمعیت، تسهیلاتی را ارائه کنیم، قول می‌دهیم که هزینه‌های بهداشتی و درمانی مادران باردار را رایگان کنیم و چنانچه مادر بارداری فاقد پوشش بیمه است، رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: خطر آینده کشور، کاهش رشد جمعیت و کمبود نیروی انسانی است، نیروی انسانی پیشران توسعه و شکوفایی کشور است، سیاست‌های جمعیتی یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های وزارت بهداشت است و رهبر معظم انقلاب نیز اخیرا فرمودند اگر در حوزه جمعیت فکری نشود ۱۵ سال آینده نتایج آن را می‌بینیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در سفرهای مختلف هر منطقه یک اقلیم خاص دارد و خدا نعمت‌های زیادی به شهرستان‌های آزادشهر و رامیان داده است، رهبر معظم انقلاب فرمودند که شکر نعمت با عمل میسر می‌شود؛ یکی از نکات مهم این دو شهرستان، وحدت بین اقوام و قومیت‌های مختلف است که یک نشان ملی است.

عین اللهی افزود: امروز مردم کشور ما در امتحانات بزرگ از ابتدای انقلاب تا کنون، سربلند و سرافراز بوده‌اند، دشمنان دنبال سرنگونی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و از اوایل انقلاب، شاهد دسیسه‌های دشمنان همانند گروه‌های جدایی طلب در دوران دفاع مقدس، شکل گیری داعش و تحریم‌های ناجوانمردانه هستیم.

وی تأکید کرد: نباید تصور کنیم که جنگ تمام شده است، بلکه جنگ پنهان و بدون سنگر همچنان وجود دارد و فشارهای اقتصادی دشمنان برای سرنگونی نظام است که با کار و تلاش بیشتر می‌توانیم این دسیسه‌ها را خنثی کنیم، در مقابله با کرونا با تحریم‌های زیادی در دارو و تجهیزات پزشکی روبرو بودیم، درست است که کرونا یک پدیده جهانی بود، اما امروز ایران برغم همه تحریم‌ها و فشارها، سربلند است و همه سازمان‌های بین المللی، عملکرد ایران در پیشگیری و درمان کرونا، موفقیت آمیز می‌دانند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز کشورهای مدعی پیشرفته، مرگ و میرهای بالای کرونایی دارند و بسیار ناتوان شده‌اند، اما ایران با همت دولت و مردم، عملکرد موفقی داشته و تا امروز بیش از ۱۴۲ میلیون دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده و پوشش واکسیناسیون کرونا در ایران بسیار بیشتر از کشورهای دیگر است و واکسیناسیون با مشارکت مردم انجام شد.

عین اللهی افزود: ظرفیت بالا و طبیعت فوق العاده آزادشهر و رامیان می‌تواند موجب رونق گردشگری، خلق ثروت و اشتغال کند. باید از تاریخ درس بگیریم. تاریخ بعد از انقلاب ثابت کرد که باید به هویت خودمان برگردیم و به خودکفایی برسیم. تا وقتی وابسته باشیم هر روز در معرض تهدید و تحریم خواهیم بود.

وی ادامه داد: تجربه ثابت کرده که پیشگیری مقدم و مهمتر از درمان است، در کرونا اثرات پیشگیری در واکسیناسیون عمومی به اثبات رسید، در شهرستان آزادشهر سایت پسماند در محل نامناسبی قرار دارد و جابجایی آن از همه نظر به ویژه توجه به سلامت عمومی لازم و واجب و به نوعی پیشگیری از بروز بیماری‌های مختلف در مردم است، در اسرع وقت باید شورای سلامت در آزادشهر و رامیان تشکیل و عوامل مداخله کننده در سلامت باید کنترل شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تقویت شبکه بهداشت، بهورزان و واحدهای بهداشتی یک ضرورت است که می‌تواند به پیشگیری از بیماری‌ها کمک بزرگی کند.

عین‌اللهی افزود: در دولت سیزدهم شرایطی ایجاد شده که وزرا و مدیران دولت با حضور در مناطق مختلف به طور مستقیم با مشکلات مردم آشنا شوند که یک کار ارزشمند است و بجای اینکه پشت میز و دور از محیط تصمیم گیری شود، مسئولان از نزدیک با مشکلات آشنا می‌شوند و در جهت حل آن‌ها تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: در استان گلستان استعداد کاشت گیاهان دارویی وجود دارد و وزارت بهداشت در حوزه تقویت طب ایرانی و توجه به کاشت گیاهان دارویی با استفاده از متخصصان و روش‌های علمی برنامه دارد، چون موجب خودکفایی و خروج ارز از کشور می‌شود.

کد خبر: ۱۳۸٬۶۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha