۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۳
مجلس، پیگیر مطالبات به حق مردم در خصوص تامین مسکن است
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس:

مجلس، پیگیر مطالبات به حق مردم در خصوص تامین مسکن است

عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس گفت: دولت باید به وعده خود در خصوص ساخت مسکن عمل کند، نمایندگان مجلس هم پیگیر مطالبات به حق مردم است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدحسن آصفری در خصوص اقداماتی که دولت سیزدهم در حوزه مسکن انجام داده است، گفت:رسیدگی به وضعیت مسکن یکی از مسائل جدی جامعه است؛ ما بیش از ۶ میلیون خانوار مستاجر داریم که نیاز جدی به تامین مسکن دارند. از سوی دیگر اگر بخواهیم سیاست‌های تعالی خانواده را اجرا کنیم باید موضوع مسکن مردم را حل و فصل کنیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی افزود: کم توجهی به حوزه مسکن برای مردم قابل پذیرش نیست البته دولت گام‌هایی در این زمینه برداشته است اما تسهیلات لازم را هم باید در اختیار متقاضیان مسکن قرار دهد و از مشارکت بخش خصوصی نیز بهره مند شود. مردم اگر زمین و تسهیلات در اختیار داشته باشند، می‌توانند مشکل خود را در این حوزه مرتفع کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون دولت موظف شده سالی یک میلیون واحد مسکن بسازد، یادآور شد: مجلس مطالبه مردم را پیگیری می‌کند، مردم باید صاحب مسکن شوند لذا نباید بطور مثال اراضی اوقافی در اختیار آنها قرار داد زیرا مردم گرفتار می‌شوند. دولت باید زمین رایگان در اختیار مردم بگذارد، وزارت نیرو و راه و شهرداری‌ها هم باید خدمات ارزان ارایه کنند.

آصفری با بیان اینکه گزارش دقیقی از اقدامات موثر دولت در حوزه مسکن نداریم، گفت: مصوبه مجلس در حوزه مسکن و وعده رئیس جمهور باید اجرایی و عملیاتی شود. از سوی دیگر برخورد با قیمت‌گذاری‌های کاذب یکی از مسائل مهم است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: برخی کانال‌های مجازی قیمت‌های کاذبی را اعلام می‌کنند که از هیچ پیش زمینه اصولی برخوردار نیست. این مسئله اثرات منفی و مخربی به جا می‌گذارد. همچنین موجب ایجاد حباب در بازار مسکن و افزایش بی جهت قیمت مسکن شده است که دولت باید نسبت به ساماندهی این بخش اقدام کند و از قیمت گذاری کاذب جلوگیری کند.

کد خبر: ۱۳۸٬۶۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha