۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲
اختصاص ۱۰ درصد از حق بیمه شخص ثالت به وزارت بهداشت
کارشناس صنعت بیمه عنوان کرد

اختصاص ۱۰ درصد از حق بیمه شخص ثالت به وزارت بهداشت

کارشناس صنعت بیمه گفت: حسب مقررات مربوط ١٠ درصد از حق بیمه شخص ثالث معادل ٢ هزار و ٧٠٠ میلیارد تومان در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است.

به گزارش بازار، سجاد رامندی افزود: حق بیمه تولیدی صنعت بیمه در سال ٩٩، معادل ٨٢ هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: از این مبلغ ٣٣ درصد به بیمه‌های شخص ثالث و مازاد مربوط است.

کارشناس صنعت بیمه با بیان اینکه حسب مقررات مربوط ١٠ درصد از این مبلغ معادل ٢ هزار و ٧٠٠ میلیارد تومان در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است، گفت: پیش بینی ما در سال ١۴٠٠ تولید منابع مالی ٣ هزار و ٨٠٠ میلیارد تومانی و در سال ١۴٠١ تولید منابع مالی ۵ هزار میلیارد تومانی است.

رامندی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی و گزارش‌های وزارت بهداشت معمولا منابع مالی برای وزارت بهداشت در خصوص درمان مصدومان حوادث جاده‌ای مناسب بوده است.

وی ادامه داد: برای مثال در ۶ ماهه نخست سال ١۴٠٠، هزار و ٣۴٠ میلیارد تومان در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته، درحالیکه مجموع هزینه‌کرد وزارت بهداشت در این حوزه هزار میلیارد تومان بوده و ۵١۶ هزار پرونده در این بازه زمانی با میانگین ٢ میلیون تومان تشکیل شده است.

کارشناس صنعت بیمه گفت: کارشناسان صنعت بیمه نیاز دارند اطلاعات و جزئیات بیشتر در این زمینه در اختیار داشته باشند تا تحلیل بهتری از این اطلاعات داشته باشند.

رامندی افزود: در سال‌های اخیر دسترسی کارشناسان صنعت بیمه به این اطلاعات محدود بوده و گزارش‌های روشنی منتشر نشده است.

وی گفت: یک نکته حائز اهمیت از منظر جامعه این است که با توجه به اینکه بندها و تبصره‌های مختلفی برای استفاده از این خدمات گذاشته شده است، معمولا مردم در این بخش متحمل هزینه‌هایی می‌شوند و ممکن است خدمات را رایگان دریافت نکنند.

کارشناس صنعت بیمه افزود: برای مثال در انتقالی که بین بخش خصوصی و دولتی صورت می‌گیرد، در ارجاعات بین بیمارستان‌ها، در پذیرش و در فرصت دو ماهه‌ای که برای درمان بیماران گذاشته شده است؛ همه این‌ها محدودیت‌هایی است که می‌تواند منجر به تحمیل هزینه به مردم شود.

رامندی ادامه داد: صنعت بیمه انتظار دارد با توجه به منابعی که در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد، خدمات با کیفیت بهتری به مردم ارائه شود و مردم بتوانند از درمان رایگان در این بخش بهره‌مند شوند.

کد خبر: ۱۳۸٬۶۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha