۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۸
وزارت نفت جزئیات برنامه‌های خود را به مجلس ارائه دهد
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

وزارت نفت جزئیات برنامه‌های خود را به مجلس ارائه دهد

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: وزیر نفت باید جزئیات برنامه‌های وزارتخانه متبوعش را با هدف شفاف‌سازی عملکردشان در یک سال گذشته و شفاف‌سازی مسیر پیش رو به مجلس ارائه دهد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مالک شریعتی با اشاره به نامه ۳۲ نماینده به وزیر نفت به منظور شفاف‌سازی برنامه‌های وزارتخانه نفت، گفت: نمایندگان در راستای انجام وظایف نظارتی خود به وزیر نفت به منظور ارائه جزئیات برنامه‌های وزارتخانه متبوعش نامه ارسال کرده‌اند چراکه وزراء در زمان رای‌اعتماد صرفا کلیات برنامه‌های خود را ارائه می‌کنند و اکنون ارائه جزئیات ضروری است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ارائه جزئیات برنامه‌ها با زمان‌بندی مشخص برای هر سال با هدف شفاف‌سازی عملکردشان در یک سال گذشته و شفاف‌سازی مسیر پیش رو ازجمله خواسته‌های ما در این نامه است تا بتوانیم بر اساس آن نظارت کنیم.

وی افزود: کمیسیون انرژی مجلس و دیگر کمیسیون‌های ذی‌ربط باید بتوانند برنامه‌های وزارت نفت را در پایان سال نخست در اختیار داشته باشند چراکه طبق مواد ۲۳۵ تا ۲۳۸ باید گزارش عملکرد یک ساله وزراء به مجلس ارائه شود.

به گفته عضو کمیسیون انرژی مجلس موارد ذیل ازجمله محورهای هستند که وزارت نفت باید نسبت به شفاف‌سازی آن اقدام کند؛

اصلاح رابطه مالی شرکت‌های تابعه اصلی وزارت نفت با دولت، افزایش تولید گاز از میادین کشور با تاکید بر تکمیل نگهداشت تولید و توسعه میدان گازی پارس جنوبی و تعیین تکلیف فشارافزایی این میدان، تعیین تکلیف تولید نفت و گاز از میادین مشترک با کشورهای همسایه، بهینه‌سازی مصرف گاز در بخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی، جذب سرمایه‌گذاری خارجی در بخش بالادستی و پایین دستی نفت و گاز و بازاریابی و فروش نفت خام و فرآورده‌های نفتی، توسعه تجارت منطقه‌ای گاز (صادرات و واردات).

کد خبر: ۱۳۸٬۶۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha