۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
 تعدادی از مسائل دشوار در مذاکرات وین هنوز حل نشده‌اند
واشنگتن:

تعدادی از مسائل دشوار در مذاکرات وین هنوز حل نشده‌اند

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با بیان اینکه پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات وین حاصل شده است، اعلام کرد تعدادی از مسائل دشوار هنوز حل نشده اند.

به گزارش بازار، جالینا پورتر معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه پنجشنبه به وقت محلی در نشستی تلفنی با خبرنگاران افزود که پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات هسته ای با ایران حاصل شده است و طرفهای مذاکره کننده به ممکن است توافق با تهران نزدیک باشند، اما تعدادی از مسائل دشوار هنوز حل نشده اند.

پورتر معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت، تا زمانی که این مسائل به سرعت حل نشود، توافقی بدست نخواهد آمد.

پیش از این، یک مقام کاخ سفید اعلام کرد که همه طرف ها در مذاکرات وین در تلاش برای شفاف سازی مواضع خود در خصوص سخت ترین مسائل هستند.

این مقام در پاسخ به این سوال که آیا طرف ها به توافق رسیده اند یا خیر؟ گفت از زمان اظهارات معاون سخنگوی کاخ سفید که گفته بود در این مرحله نهایی، همه طرف ها در تلاش برای شفاف سازی مواضع خود در خصوص سخت ترین مسائل هستند، تغییری در مذاکرات ایجاد نشده است.

درحالی که طی ساعات گذشته اظهارنظرهایی درباره پایان مذاکرات وین مطرح شده است، یک منبع آشنا با فضای گفت‌وگوها اظهار داشت که موارد اختلافی با آمریکا هنوز باز است.

کد خبر: ۱۳۸٬۵۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha