۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
رشد ۲۰ درصدی صادرات ایران به ارمنستان
وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد

رشد ۲۰ درصدی صادرات ایران به ارمنستان

فاطمی امین،‌ وزیر صمت گفت: هم اکنون میزان صادرات به ارمنستان حدود ۵۰۰ میلیون دلار است که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد دارد.

به گزارش بازار، سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: یکی از اولویت‌های دولت، گسترش تجارت خارجی است.

وی ادامه داد: طی چند ماه اخیر چهارمین سفر را به کشورهای منطقه داشتم، همچنین در این مدت سه وزیر از کشورهای مختلف به ایران برای مذاکره آمدند.

فاطمی امین گفت: امسال صادرات ایران رونق زیادی داشت که برای تداوم رشد صادرات و افزایش آن باید در کشورهایی که مایل به افزایش سطح روابط با آن‌ها هستیم موانع را برطرف کنیم، چون موضوع ترانزیت اهمیت زیادی دارد.

وی خاطرنشان کرد: درباره ارمنستان دو رویکرد وجود دارد؛ اول بازار ارمنستان است و دوم بازارهایی که از ارمنستان امکان راهیابی دارند مانند روسیه، کشورهای قفقاز، کشورهای اروپایی و اتحادیه اوراسیا.

وزیر صمت تصریح کرد: تمرکز ما صادرات کالاهای ایرانی است، همچنین ارمنستان تأکید بر سرمایه گذاری مشترک دارد، چون فناوری‌های ایران در این کشورها مورد استقبال قرار می‌گیرد و از ما می‌خواستند انتقال سرمایه داشته باشیم.

فاطمی امین گفت: مذاکراتی که امروز بین کسب و کارهای ایرانی و ارمنستانی شکل گرفت به عنوان نمونه زمینه‌هایی را در حوزه لوازم خانگی آشکار کرد تا فناوری‌ها و قطعات از ایران تأمین و در ارمنستان تولید صورت بگیرد که بخشی برای بازار ارمنستان و بخش دیگر برای سایر کشورها باشد.

وی درباره میزان سطح صادرات با ارمنستان هم افزود: الآن حدود ۵۰۰ میلیون دلار صادرات داریم که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد دارد، البته طرف ارمنستانی از حدود یک میلیارد دلار صحبت می‌کند و ما هم معتقدیم این میزان قابل افزایش می‌باشد.

کد خبر: ۱۳۸٬۵۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha