۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
بهره‌مندی حداکثری کارکنان از قوانین کار محقق می‌شود
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

بهره‌مندی حداکثری کارکنان از قوانین کار محقق می‌شود

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اجرای پایش از واحدهای تولیدی زیرمجموعه وزارت کار گفت: با تلاش و همراهی همگانی، بهره‌مندی حداکثری کارگران از قوانین حوزه کار محقق می شود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «علی‌حسین رعیتی فرد» معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در بازدید از یکی از واحدهای تولیدی لبنیات در گرگان اظهارداشت: با وجود آن که حدود ۳۱ سال از تصویب قانون کار می‌گذرد اما به طور معمول به اجرای حداقلی و محدود چند ماده و تبصره از این قانون بسنده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا با شناسایی ظرفیت‌های قانونی زمینه بهره‌مندی حداکثری کارفرمایان و کارگران از حمایت‌ها و مساعدت‌های قانونی فراهم و رضایت‌مندی قابل قبولی را ایجاد کنیم.

رعیتی فرد تصریح کرد: اجرای قانون طبقه‌بندی مشاغل، راه‌اندازی تشکل‌های کارگری با هدف مطالبه حقوق کارگران، ارائه خدمات تعاونی مصرف و مسکن، احیای جدی کمیته حفاظت فنی و صیانت از نیروی کار و ایمنی کارگران از جمله پتانسیل‌های مندرج در قانون کار است که تاکنون به طور جدی به آن پرداخته نشده و مغفول مانده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: تلاش می‌کنیم مباحث مطروحه در وهله نخست در واحدهای تولیدی و صنعتی زیرمجموعه عملیاتی و ثمرات و دستاوردهای آن به همه واحدهای زیر پوشش قانون کار تسری یابد.

وی ادامه داد: بر اساس نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تثبیت و ایجاد اشتغال در فازهای توسعه‌ای با جدیت کامل در میدان حضور و حمایت‌های قانونی صورت می‌گیرد.

کد خبر: ۱۳۸٬۵۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha