۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
تولیدکنندگان از استانداردهای روز دنیا اطلاعی ندارند
رئیس خانه صمت مازندران:

تولیدکنندگان از استانداردهای روز دنیا اطلاعی ندارند

ساری- رضوی، رئیس خانه صمت مازندران ارزش صادرات محصولات طی سال جاری را ۲۵۳ میلیون دلار ذکر کرد و گفت: تولیدکنندگان هنوز از استانداردهای قابل پذیرش در کشورها اطلاعی ندارند.

سید مجتبی رضوی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به افزایش ۶۰ درصدی ارزش دلاری میزان صادرات استان اظهار داشت: رقم صادرات آنقدر کم است که رویمان نمی شود رقم و حجم صادرات را بیان کنیم.

وی میزان صادرات ۱۱ ماهه سال جاری را ۲۵۳ میلیون دلار ذکر کرد و گفت: میزان صادرات استان به رقم چند سال گذشته نیز رسیده است.

وی نبود زیرساخت را از جمله دغدغه ها بیان کرد و گفت: عدد و رقم نهایی صادرات حتی نسبت پنج تا شش سال قبل نیز کاهش داشته است.

رضوی با بیان اینکه سال قبل طی ۱۱ ماه ۱۵۳ میلیون دلار کالا از استان صادر شده بود، افزود: از نظر دلاری و ارزش سال جاری رشد داشته و از نظر وزنی نیز میزان رشد در سال جاری ۵۴ درصد بوده است.

رئیس خانه صمت مازندران با تاکید بر اینکه تا رسیدن به اهداف صادراتی فاصله زیادی داریم، گفت: هم تجار ما کار صادرات را بلد نیستند، هر چند بین تولیدکننده و صادرکنندگان تفاوت زیادی دارد.

وی با اظهار اینکه باید استاندارد ما با استاندارد اوراسیا به زبان و استاندارد مشترکی برسد، گفت: تولیدکننده ما هنوز از استانداردهای قابل پذیرش در کشورهای دیگر اطلاعی ندارد در حالی که صادرات یک فن محسوب می شود.

کد خبر: ۱۳۸٬۵۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha