۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
استفاده از هلدینگ‌ها و بانک‌های داخلی| سرمایه‌گذاری در صنعت نفت از نان شب هم واجب‌تر است
وزیر نفت:

استفاده از هلدینگ‌ها و بانک‌های داخلی| سرمایه‌گذاری در صنعت نفت از نان شب هم واجب‌تر است

ماهشهر- وزیر نفت گفت: نگاه این دولت و وزارت نفت در بحث سرمایه‌گذاری به طور جد استفاده از هلدینگ‌های بزرگ و بانک‌های داخلی است.

به گزارش خبرنگار بازار، جواد اوجی ظهر پنجشنبه در آئین بهره‌برداری از تأسیسات و مخازن ذخیره‌سازی و اسکله شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس و امضای هشت قرارداد طرح جمع‌آوری گازهای مشعل، اظهار کرد: درآمد حاصل از فروش محصولات پتروشیمی با درآمدهای نفتی برابری می‌کند. ان شاء الله تا پایان سال ۱۲ میلیارد دلار حاصل از صادرات فروش محصولات پتروشیمی به سامانه نیما عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه در نشست شب گذشته اوپک پلاس قیمت هر مترمکعب گاز ۲ دلار و ۲۰ سنت عنوان شد، توضبح داد: بخشی به دلیل مسائل اوکراین و روسیه است که پیش‌بینی شد که هر مترمکعب گاز به ۳ دلار هم برسد.

وزیر نفت بیان کرد: رشد گاز در سبد انرژی نسبت به سایر سوخت‌های فسیلی بالاتر است. سرمایه‌گذاری در صنعت نفت از نان شب هم واجب‌تر است و از طرفی نیز پائین‌ترین ریسک سرمایه‌گذاری و بالاترین سودآوری در حوزه صنعت نفت و گاز کشور است.

اوجی ادامه داد: قرارداد خط لوله تابش با بانک ملت، توسعه میدان‌های نفتی، حفظ و نگهداشت تولید، جمع‌آوری گازهای همراه مشعل را به‌عنوان بخشی از فعالیت صنعت نفت در این دولت است.

وی گفت: در گزارش‌های ارائه شده در کمیته‌های فنی و نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز(جی‌ئی‌سی‌اف) بیان شد که عصر طلایی گاز آغاز شده و این روند تا سال ۲۰۵۰ صعودی است.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه امروز بالاترین خدمت در صنعت نفت و گاز، سرمایه‌گذاری در این صنعت است، اظهار کرد: باید از افت فشار و به دنبال آن افت تولید در میدان‌های نفت و گاز جلوگیری کرد. اگر سرمایه‌گذاری نشود، اگر امسال ۲۵۰ میلیون مترمکعب کسری گاز داشتیم، سال‌های آتی این شرایط نامناسب‌تر خواهد شد و چه بسا که مجبور به واردات گاز و فرآورده شویم.

اوجی بیان کرد: نگاه این دولت و وزارت نفت در بحث سرمایه‌گذاری به طور جد استفاده از هلدینگ‌های بزرگ و بانک‌های داخلی است.

وی افزود: وزارت نفت چتر حمایتی خود را برای بخش خصوصی بازکرده است و با توجه به ظرفیتی که این بخش دارد آینده درخشانی خواهد شد.

کد خبر: ۱۳۸٬۵۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha