۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹
 سهم گردشگری زنجان از تولید ناخالص داخلی بسیار پایین است
استاندار زنجان:

سهم گردشگری زنجان از تولید ناخالص داخلی بسیار پایین است

زنجان- استاندار زنجان گفت: سهم گردشگری استان زنجان از تولید ناخالص داخلی یک درصد و رقمی بسیار پایین است.

محسن افشارچی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه از برنامه‌های اصلی استان زنجان برای سال آینده ارتقای سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی استان است، گفت: در این ارتباط برنامه مفصلی تهیه شده است که تا دو هفته آینده نهایی می‌شود.

وی اظهار داشت: باید با توجه به داشته‌های خود در حوزه میراث فرهنگی، برای چگونگی صیانت و تولید ثروت از آن برنامه‌ریزی شود.

استاندار زنجان گفت: متاسفانه سهم گردشگری استان از تولید ناخالص داخلی یک درصد است که رقم بسیار پایینی است و در این میان با توجه به داشته های خود در حوزه میراث فرهنگی باید برای چگونگی صیانت و تولید ثروت از آن برنامه ریزی شود.

افشارچی تاکید کرد: متاسفانه سهم گردشگری استان از تولید ناخالص داخلی یک درصد است که رقم بسیار پایینی را نشان می دهد و تلاش می شود تا سال آینده و سال های بعد این میزان در استان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه سهم بودجه تملک دارایی استان برای سال آینده ۹۰۰ میلیارد تومان است، گفت: تا سال آینده و سال‌های بعد این میزان در استان افزایش یابد که این مهم با همکاری‌های بین بخشی، پشتیبانی و برنامه‌ریزی مدون امکان‌پذیر خواهد بود.

استاندار زنجان تصریح کرد: اعطای یکسری وام‌های تکلیفی به عهده بانک‌ها گذاشته شده است و این میزان تسهیلات با توجه به آورده‌ای که دولت برای بانک‌ها دارد در اختیار صنعت‌گران و متقاضیان دستگاه‌های مختلف قرار خواهد گرفت.

کد خبر: ۱۳۸٬۵۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha