۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۸
محور مهران- دهلران- اندیمشک ۴ خطه نشد| نبود اعتبارات مانع اصلی کار است
بازار گزارش می‌دهد؛

محور مهران- دهلران- اندیمشک ۴ خطه نشد| نبود اعتبارات مانع اصلی کار است

ایلام- جاده مهران- دهلران- اندیمشک به عنوان یکی از مهمترین محورهای ارتباطی در بین استان‌های ایلام و خوزستان پس از سال‌ها وعده مسئولان هنوز چهارخطه نشده است.

بازار؛ گروه استان‌ها: راه پیشران توسعه در هر منطقه است، با وجود اینکه در سال‌های اخیر برای حذف نقاط حادثه خیز و تعریض جاده‌های استان ایلام تلاش‌های شده، اما همچنان بسیاری از مسیرهای ارتباطی استان نیازمند چهارخطه شدن هستند.

مسیر مهران-دهلران-اندیمشک به عنوان یکی از مسیرهای ارتباطی مهم در کشور شناخته می‌شود، این مسیر علاوه بر اینکه متصل کننده استان‌های ایلام و خوزستان است، روزانه شاهد ترددهای فراوان به خصوص برای تردد و ترانزیت کالا به مرز مهران است.

این مسیر در سال‌های گذشته قرار بود چهارخطه شود ولی هنوز فقط در قسمت‌هایی این مهم محقق شده است، با توجه به کم عرض بودن جاده و ترددهای فراوان نیاز است هرچه سریع‌تر این مسیر چهارخطه شود.

از مسافت ۱۲۱ کیلومتری مسیر دهلران- مهران ۷۵ کیلومتر در حوزه راهداری قرار دارد، جاده‌هایی که به خاطر کم عرض بودن و پیچ‌های تند و حادثه خیز چالش‌های جدی را برای رانندگان ایجاد کرده است.

مسیر مهران-دهلران-اندیمشک دارای پیچ‌های بسیار تندی است
یکی از رانندگانی که در طول این محور در تردد است در گفتگو با خبرنگاربازار اظهار داشت: روزانه حجم سنگینی از تردد در محور مهران-دهلران-اندیمشک صورت می‌گیرد ولی متاسفانه این مسیر دارای پیچ‌های بسیار تندی است و مهمترین اینکه جاده کم عرض است.

واریانت اساسی که در دهلران قرار دارد، واریانت کارخانه گچ دهلران است که کارهای آن حدود ۲ سالی است که انجام شده و پیشرفت فیزیکی پروژه حدود ۷۰ درصد است

محور مهران- دهلران- اندیمشک ۴ خطه نشد| نبود اعتبارات مانع اصلی کار است

محمد اسماعیلی افزود: تا زمانی که راه و جاده مناسب در استان ایلام ساخته نشود، انتظار توسعه اقتصادی را نیز نباید داشته باشیم چراکه هر جایی که جاده خوبی نداشته باشد توسعه پیدا نمی‌کند و سرمایه گذاری در آنجا حاضر به سرمایه گذاری هم نیست.

۳۰ کیلومتر از مسیر بهسازی شده است
مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دهلران در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: بخشی از مسیر مهران-دهلران-اندیمشک در حوزه شهرستان دهلران قرار دارد، این مسیر مشخصات راه اصلی را قطعاً ندارد.

سعید بختی بیان کرد: در سنوات گذشته در قالب حذف نقاط حادثه خیز مجموعاً ۳۰ کیلومتر از مسیر دهلران بهسازی شده است.

وی تصریح کرد: واریانت اساسی که در دهلران قرار دارد، واریانت کارخانه گچ دهلران است که کارهای آن حدود ۲ سالی است که انجام شده و پیشرفت فیزیکی پروژه حدود ۷۰ درصد است.

بختی فزود: متاسفانه به دلیل عدم اختصاص قیر کارهای آن عقب افتاده است.

آخرین وضعیت ۴ خطه کردن مسیر مهران-دهلران-اندیمشک
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام نیز در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با توجه به اینکه مسیر مهران-دهلران-اندیمشک مشخصات جاده‌ای آن در حد راه درجه دو بوده و بارترافیکی و موقعیت این مسیر بسیار مهم است، چهارخطه کردن این مسیر یکی از مطالبات اصلی مردم و رانندگان است.

به زودی عملیات اجرایی چهارخطه کردن بخش‌های دیگری از مسیر دهلران-اندیمشک با قرادادی به ارزش ۵۳۴ میلیارد تومان با قرارگاه خاتم الانبیا آغاز می‌شود

محور مهران- دهلران- اندیمشک ۴ خطه نشد| نبود اعتبارات مانع اصلی کار است

عبدالله بهادری افزود: خوشبختانه در سال جاری چهارخطه کردن بخش‌هایی از این مسیر در دستور کار جدی اداره کل راه و شهرسازی استان و وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مسیر مهران-دهلران-اندیمشک مجموعاً ۲۴۰ کیلومتر است و ۲۱۵ کیلومتر آن در حوزه استان ایلام قرار دارد، افزود: برای چهارخطه کردن مسیر مهران-دهلران به طول ۱۲۰ کیلومتر اخیراً قراردادی منعقد و پیمانکار مشخص شده است..

بهادری بیان کرد: برای این ۱۲۰ کیلومتر قراردادی بالغ بر ۱۳۷ میلیارد تومان منعقد شده که به زودی عملیات اجرایی در این محدوده شروع خواهد شد.

وی عنوان کرد: ضمن اینکه در این مسیر یک تقاطع غیر همسطح از سه راهی آذر و امامزاده سید حسن (ع) در حال ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تصریح کرد: مسیر دهلران به اندیمشک به طول ۱۲۰ کیلومتر که ۹۵ کیلومتر آن در حوزه استان ایلام قرار دارد، ۱۲ کیلومتر به صورت چهارخطه تکمیل شده و۱۸ کیلومتر دیگر با پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصد در دست اجرا است.

بهادری بیان داشت: به زودی عملیات اجرایی چهارخطه کردن بخش‌های دیگری از مسیر دهلران-اندیمشک با قرادادی به ارزش ۵۳۴ میلیارد تومان با قرارگاه خاتم الانبیا آغاز می‌شود.

وی گفت: با توجه به نیازی که به چهارخطه کردن این مسیر است با تمام تلاش به این موضوع ورود کرده‌ایم که بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.

چهارخطه کردن تمام مسیر مهران-دهلران- اندیمشک مطالبه جدی مردم و رانندگان است، این مسیر علاوه بر اینکه برای تردد مردم استان بسیار مهم است، محل تردد زوار و ترانزیت کالا به مرز مهران نیز است.

کد خبر: ۱۳۸٬۴۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      0 0
      من بچه دهلرانم ، این عکس ها که زدید توی سایت که عکس جاده ما نیست ، اگه اینجور بود که عالی می شد ، جاده ما عین جاده روستایی هست ، در حالیکه گمرک مهران فعال هست و بازارچه های مرزی و جاده خطرناک و ترانزیتی ، همچنین هیچ نوری در جاده وجود نداره ، اعتبار هم که بیاد میبرنش واسه شمال استان ، هر چند این راه مستقیم و کفی هستش و برای زائرین کربلا عالیه اما مسولین شمال استان نادیده می گیرند و همه بودجه رو واسه خودشون میبرند.